• Anonym (Suck)

Bonus som inte lyssnar NY TRÅD MEN ANONYMA SVAR

Jag glömde kryssa i att det var ok med anonyma svar

Tillbaka

När bonusbarn vägrar lyssna hur mkt är eg mitt ansvar

När bonusbarn vägrar lyssna hur mkt är eg mitt ansvar

Kategori: Känsliga rummet -> Styvförälder

0 svar

Sida 1 av 1

0 visningar

Anonym (Suck)

Idag 18:07

Hur mkt är eg mitt ansvar att säga ifrån....

Bakgrunden är att jag och en kompis turas om att köra på aktivitet. Vi har varsitt barn som är med sedan är min bonus också med på samma aktivitet men tiden efter.. Naturligtvis får alla åka samtidigt och vi väntar in bonusen trots att det innebär en väntan på ung 1,5 timme...

Jag har en stor bil kompisen en vanlig... När jag kör kan bonusen ha med sig en kompis men jag har sagt att man måste fråga först om det är ok för ibland åker fler med och jag har varit väldigt tydlig med att jag inte lovar bort en plats när min kompis kör eftersom jag inte vet om storebror, farmor etc följer med en dag... Jag har varit väldigt! Tydlig med det! ändå blir det tjafs från bonus varenda jävla gång jag inte kör...

Idag fick jag sms och frågan om jag kunde höra med den som kör om en kompis kunde följa med.. Jag svarar att det kan jag inte för min kompis har inte tillgång till telefonen på jobbet....

Ändå följer kompisen med hem.. Jaha tänkte att hon kanske hämtas innan dom ska åka eller att dom själv frågor när skjutsen kommer... Men nope.. Hon hänger med ut och kliver helt sonika in i bilen ....

Sambo ska hämta bonus själv idag så jag sa han kan passa på att be min kompis om ursäkt för bonusen jag kör mitt race och skiter i allt annat attityd...

Men enligt han är det vi som gjort fel.. För vi skulle sagt ifrån på skarpen.. Och det var inget tydligt nej.. Jamen va fan... Jag har dom här diskussionerna varje gång det inte är jag som kör... Jag har även ringt en förälder som fick hämta hem sitt barn en dag när dom inte frågat innan som vi hade bestämt och pratat om flera gånger... Därför ville jag faktiskt se vad dom skulle göra idag....

Ska jag verkligen behöva ha värsta utfrågningen varje gång... Jag tycker det räcker att jag sagt man frågar innan och att jag inte lovar plats när jag inte kör...

Till saken här att bonus blir skitsur när hon inte får som hon vill och man får lida för det i flera dagar och ibland veckor så dom här diskussionerna vill jag helst inte behöva ta, för det är ändå mig hon blir sur på etersom hon förstår att det kommer från mig men blir ändå lite bättre om jag inte tar upp det själv.. Vilket jag ändå gjort såååå många gånger...

Hur resonerar ni

• Svar på tråden Bonus som inte lyssnar NY TRÅD MEN ANONYMA SVAR
  • FrökenKanSjälv

Säg att ingen kompis till bonus får skjuts när det är kompisen som kör. Om bonus ändå vill ha kompis med så får hennes pappa köra henne och kompisen.

• Anonym (Suck)
    FrökenKanSjälv skrev 2016-04-27 18:19:17 följande:

Säg att ingen kompis till bonus får skjuts när det är kompisen som kör. Om bonus ändå vill ha kompis med så får hennes pappa köra henne och kompisen.

Jag har sagt det såååå måga gånger.... Suck..

Sist blev hon helt galen över att kompisen inte fick plats för att dom andra hade sin kompis med sig.. Skrek och gormade och var sur i 2 veckor så dom andra törs inte be en kompis följa med igen för dom fick så mkt ovett den gången... Jag också... Jag kunde flytta tydligen för det är ju inte mitt hem utan hennes (vi har flyttat in hos dom)

För mig är det mer en brist på respekt att man helt enkelt skiter i vad som blivit sagt.... Kompis får följa med när det finns plats... Nu fanns det som tur var plats idag men det visste dom inte innan och kompisen kunde inte gå hem om hon inte fått plats då hon bor 5 km härifrån....
  • Gunilla1957

Vad gör det om de tar det lite för givet, det här med skjuts? Finns det plats i bilen så förstår jag att ungdomarna tar det för givet att de kan hänga med. Ju fler som samåker destå bättre, väl? Om de nu ska till samma plats? Sedan ska de ju förstås vara artiga och tacka för skjutsen.

Hade det visat sig att bilen varit full, då hade kompisen fått lösa det bäst den ville. Men nu var den ju inte full. Sedan tycker jag att din bonus kan ringa till din kompis barn och be henne fråga sin mamma om hon får ta med en extra. Så slipper du bekymra dig om sådant när du inte kör.

Den gången då du ringde föräldern som fick hämta hem sitt barn, var bilen full då? Eller störde du dig bara på att de inte hade frågat innan?

• FrökenKanSjälv
    Anonym (Suck) skrev 2016-04-27 18:35:19 följande:
    Jag har sagt det såååå måga gånger.... Suck..

Sist blev hon helt galen över att kompisen inte fick plats för att dom andra hade sin kompis med sig.. Skrek och gormade och var sur i 2 veckor så dom andra törs inte be en kompis följa med igen för dom fick så mkt ovett den gången... Jag också... Jag kunde flytta tydligen för det är ju inte mitt hem utan hennes (vi har flyttat in hos dom)

För mig är det mer en brist på respekt att man helt enkelt skiter i vad som blivit sagt.... Kompis får följa med när det finns plats... Nu fanns det som tur var plats idag men det visste dom inte innan och kompisen kunde inte gå hem om hon inte fått plats då hon bor 5 km härifrån....
    Då tycker jag att pappan kan skjutsa henne varje gång. Så blir det upp till honom att säga ja eller nej till dottern.

Om du är schysst och skjutsar plus väntar på henne så borde hon och pappan vara tacksamma! Men håller hon på och surar i veckor så kan pappan ta hand om det.
  • Påven Johanna
    Gunilla1957 skrev 2016-04-27 18:39:39 följande:

Vad gör det om de tar det lite för givet, det här med skjuts? Finns det plats i bilen så förstår jag att ungdomarna tar det för givet att de kan hänga med. Ju fler som samåker destå bättre, väl? Om de nu ska till samma plats? Sedan ska de ju förstås vara artiga och tacka för skjutsen.

Hade det visat sig att bilen varit full, då hade kompisen fått lösa det bäst den ville. Men nu var den ju inte full. Sedan tycker jag att din bonus kan ringa till din kompis barn och be henne fråga sin mamma om hon får ta med en extra. Så slipper du bekymra dig om sådant när du inte kör.

Den gången då du ringde föräldern som fick hämta hem sitt barn, var bilen full då? Eller störde du dig bara på att de inte hade frågat innan?

Jag håller med dig. 
  • Anonym (Suck)
    Gunilla1957 skrev 2016-04-27 18:39:39 följande:

Ja men det finns inte ALLTID plats... Det finns oftast plats då jag kör men inte alltid för ibland åker min kompis med trots att det är min körvecka och ibland vill mitt äldsta barn följa med eller kompisar till de andra två barnen och jag har en fyramånaders som måste hänga med så där går det bort en plats. Därför har vi bestämt att man ska fråga innan.. Kompisen är inte med på aktiviteten utan följer bara med som sällskap.. Hade kompisen också varit med på aktiviteten hade en plats åt henne såklart prioriterats...
  • Anonym (Suck)
    FrökenKanSjälv skrev 2016-04-27 18:41:54 följande:

Då tycker jag att pappan kan skjutsa henne varje gång. Så blir det upp till honom att säga ja eller nej till dottern.

Om du är schysst och skjutsar plus väntar på henne så borde hon och pappan vara tacksamma! Men håller hon på och surar i veckor så kan pappan ta hand om det.

Ja idag är det bra nära att jag säger att får sköts skjutsningarns själv för jag är så less på diskussioner och sura miner om det här
  • Anonym (S)
    Anonym (Suck) skrev 2016-04-27 19:10:51 följande:
    Ja men det finns inte ALLTID plats... Det finns oftast plats då jag kör men inte alltid för ibland åker min kompis med trots att det är min körvecka och ibland vill mitt äldsta barn följa med eller kompisar till de andra två barnen och jag har en fyramånaders som måste hänga med så där går det bort en plats. Därför har vi bestämt att man ska fråga innan.. Kompisen är inte med på aktiviteten utan följer bara med som sällskap.. Hade kompisen också varit med på aktiviteten hade en plats åt henne såklart prioriterats...
    Och dom gångerna får kompisen fixa att ta sig dit själv.
    Det är inte ditt ansvar. 
    Sen får väl bonus bli hur sur hon vill, det är ändå inte hennes sak att bestämma det 
    Men finns det plats ser jag inte problemet.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (S) skrev 2016-04-27 19:18:18 följande:

Och dom gångerna får kompisen fixa att ta sig dit själv.

Det är inte ditt ansvar. 

Sen får väl bonus bli hur sur hon vill, det är ändå inte hennes sak att bestämma det 

Men finns det plats ser jag inte problemet.

Problemet är att vi bestämt att man frågar innan... Skitsamma och det finns plats eller inte.. Vi har bestämt att man frågar och då frågar man.. Man gör inte bara som man vill.... Kan även tillägga att just den här kompisen inte alltid är schyst mot de yngre barnen därför vill jag kunna prata med dom om det är ok eller inte

Kompisen som fick åka hem var för att man inte frågat utan bara antagit och då var det inte heller jag som körde. För jag och den mamman hade kommit överens om och pratat med BÄGGE barnen att man frågar för dom vill också veta att det är ok eller inte...
  • Anonym (S)
    Anonym (Suck) skrev 2016-04-27 19:35:04 följande:
    Problemet är att vi bestämt att man frågar innan... Skitsamma och det finns plats eller inte.. Vi har bestämt att man frågar och då frågar man.. Man gör inte bara som man vill.... Kan även tillägga att just den här kompisen inte alltid är schyst mot de yngre barnen därför vill jag kunna prata med dom om det är ok eller inte

Kompisen som fick åka hem var för att man inte frågat utan bara antagit och då var det inte heller jag som körde. För jag och den mamman hade kommit överens om och pratat med BÄGGE barnen att man frågar för dom vill också veta att det är ok eller inte...
    Det tycker jag låter som prestige och att skapa problem där det inte behöver finnas några. 
    Välj dina fighter tills dom verkligen behövs. 
    Det är mitt råd. 
Svar på tråden Bonus som inte lyssnar NY TRÅD MEN ANONYMA SVAR