• lkmw

BF i november

Hej!

Vi väntar vårt första barn, och det är beräknat till början av november. Jag är den första av mina vänner som ska ha barn så tänkte att det hade varit kul att prata med andra som har BF ungefär i samma period, gärna i Malmö :) Det är ju så mycket som snurrar runt i huvudet på en.

Hör gärna av er!

• Svar på tråden BF i november
  • lkmw

Ja jag har sett de också, men blir lite rörigt att hoppa in så sent i tråden :)

11/11 är det beräknat till. Jag har haft det väldigt lindrigt än så länge, förutom att jag är så galet trött, är som en zombie på eftermiddagarna.

Hur har du det?

• lkmw
    pewwelin skrev 2016-04-27 21:35:40 följande:
    Ja precis!

Härligt med lindriga graviditet :)

Jag är beräknad runt 8/11. Har också haft det skapligt lindrigt, inge illamående iaf. Har däremöt problemet med blödningar, men tittade upp senast i måndags å den levde och utvecklas som den ska. Men det är dock sjukt frustrerande..

Har du gjort något vul?

Hur gammal är du? :)
    Ja visst är det :p

Vad skönt att allt var som det skulle, men förstår att det är frustrerande, måste ju bli livrädd varje gång...

Ja vi gjorde ett ul för ca 2 veckor sedan eftersom vi inte riktigt visste i vilken vecka det var i, det var antingen vecka 10 eller 14, så kände att det var en bra ide att kolla upp så att man får rätt på andra undersökningar som ska göras. Ska faktiskt göra ett KUB-test idag. Det ingår på den MVC vi går till, men vill mest göra det för ul:s skull =) Så nu är jag lite nervös!

Jag är 28. du? Vart bort du förresten?
  • lkmw

Det gick jättebra :), en väldigt aktiv liten sak som stod på huvudet och sög på tummen, och väldigt liten risk för några kromosomfel.

Vad kul att allt såg bra ut för dig också LillyE, är så skönt att få ett litet tecken på att allt går som det ska.

Vilket datum är du beräknad till?

• lkmw

Ja tuttarna har nyss slutat göra så on för mig med. Men är också extremt trött fortfarande :/ Folk säger att det går över så hoppas verkligen det gör det snart.

Jobbigt med magkatarr och spyor :(

• lkmw
    pewwelin skrev 2016-04-29 15:42:10 följande:

Här hört att för många går tröttheten överlag runt 13-14. Så får hoppas på det.. Samtidigt är det "skönt" att ha något symptom :p

Haha, ja det är sant, men se är ändå fram emot att bli liite piggare :)
  • lkmw

Hur är era magar, har de växt något?

Min har växt en del, så har lite svårt att använda mina jeans. Inte så skönt när de klämmer i magen. Men det känns inte tillräckligt stort för att ha mammajeans än. Hur gör ni?

• lkmw
    pewwelin skrev 2016-04-30 10:22:51 följande:

Min är svullen, inte så att det syns det är en bebismage iaf, men har lite hull sen innan.. Dock stramar jeansen åt som bara den, å har de enbart då jag behöver.. Hemma är det mkt mjukisbyxor å träningsbyxor som gäller :)

Jag har så svårt å förstå jag är gravid än, så jag vågar inte berätta för folk, känns som man ljuger :o . våra familjer vet inte om det än å ändå är jag i vecka 13.

Jag kände precis likadant, varje gång jag säger det så känns det som om jag pratar om någon annan :p

Men det känns mer och mer på riktigt för varje gång jag berättar det, och det är väldigt roligt att se folks reaktioner :)
  • lkmw
    pewwelin skrev 2016-05-01 08:50:04 följande:

Jag har ju verkligen längtat efter att få säga det! Sist fick vi reda på MA 1 dag före jul då vi hade tänkt berätta. Så det var ju inge roligt. Tror det är därför jag drar mig också.. Så har jag ju blödningar i denna grav, men om det verkar komma från tappen å bebisen växer som den ska å jag senast såg den i 11+3-5 så borde det väl gå bra? Gyn säger så till mig iaf och tror på det just då, sen när det gått någon dag är jag orolig igen :(

Jo då förstår jag att det tar emot. Men om de säger att allt ser bra ut så försök ta in det :) har ni något nytt ul inbokat?
  • lkmw
    pewwelin skrev 2016-05-01 20:55:27 följande:
    Ja får försöka göra det.. Ja vi fick ett nytt om 3 v, så 2 v kvar snart. Sen prova å lyssna hjärtat hos bm om 1 v å idag beställde jag även en angelsounds så jag tänkte jag kan prova själv hemma sen :)

Hur går det för dig?

Å hur går det för er andra? Nån annan som köpt angelsounds eller provat? :)
    Men skönt att ha en ny tid att se fram emot =)

Har faktiskt inte hört talas om angelsounds innan, googlade lite snabbt och det vekar ju ganska härftigt. Från vilken vecka kan man höra hjärtljud med den?
Svar på tråden BF i november