• Beeback

Behandling av låg sexdrift, HSDD

Hej alla!
    Jag är en kille på 28 år och söker erfarenheter från tjejer/partners till tjejer som har kämpat med låg/ingen sexdrift.
    Jag är sambo med en underbar tjej på 23 år, vi har det bra på alla plan, men hon har under hela sitt liv otroligt sällan upplevt sig vara sexuellt upphetsad. Hon vill ha sex ibland för närhetens skull, men får inte ut något fysiskt av det själv, det krävs glidmedel osv för att vi ska kunna ha samlag. För mig är det såklart inte särskilt tillfredställande heller, jag vill att det ska vara ömsesidigt, annars känns det som om man "använder" sin partner.
    När vi träffades så kunde vi inte ha sex överhuvudtaget, efter ett besök hos gynekolog visade det sig att hennes hymen var kraftigt ihopväxt, och efter lång väntan fick hon genomgå en enkel operation. Efteråt gick det fortfarande inte att ha samlag, så hon sökta sig till en sexolog som gav henne ett set stavar och glidmedel att träna med hemma. Gradvis kunde hon använda större storlekar.
    Vi provade då och då att ha sex, och efter några månader så gick det plötsligt bara. Vi hade då jobbat med det här i 1,5 år, så det var en enorm lättnad för oss båda
    Nu har det gått ytterligare ett år och faktum kvarstår dock att min tjej i princip aldrig upplever sig vara tänd, de enda gångerna hon kan minnas att hon varit riktigt kåt var några tillfällen när vi precis hade träffat varandra. Jag har normal/stark drift, medan hon hade funderat på om hon var asexuell innan hon träffade mig.
    Hon har varit hos läkare och gynekologer, de är överens om att det troligen rör sig om ett problem med hormoner, men när hon gjorde ett test var hennes värden relativt normala, så läkaren bedömde att det inte fanns något de kunde göra.
    Med alla besvär min tjej har haft med underlivet är det inte så konstigt att sex är problematiskt för henne, men inte ens under sina tonår hade hon något intresse för det. Hon hade väldigt kraftig mens och menssmärtor i början av högstadiet och fick p-piller som helt stoppade mensen under resten av hennes tonår, vilket kanske kan vara en tänkbar orsak till att det blivit så här.
    Vi har tid bokad tillsammans hos sexolog nu, jag skulle vara tacksam om någon kan dela med sig av liknande erfarenheter så att vi vet vad vi kan förvänta oss när det gäller behandling av den här typen av problem!
Svar på tråden Behandling av låg sexdrift, HSDD