Inlägg från: Justde |Visa alla inlägg
  • Justde

Panik, var är mjölken?!

Min amning har funkat helt felfritt från start till och med idag (8 veckor). Idag helt plötsligt kom det ingen mjölk alls. Eller ja några droppar men inte mer än så... Har försökt pumpa hela dagen men det kommer i stort sett ingenting! Har någon varit med om något liknande? Vad ska jag göra?!

• Svar på tråden Panik, var är mjölken?!
  • Justde

Mitt barn har ammat och hon blir frustrerad för att det inte kommer någon, har även provat handmjölka och det kommer bara några droppar :(

• Justde
    Tow2Mater skrev 2016-04-29 01:55:00 följande:

Ge ersätting i flaska, svält inte ditt barn.

Självfallet ger jag henne mat, i form av tidigare utpumpad mjölk men det trodde jag var rätt uppenbart att jag inte svälter mitt barn? Men det kanske är något du brukar göra? Känns som en fruktansvärt onödigt kommentar.
  • Justde
    Anonym (Mjölkstockning) skrev 2016-04-28 21:39:01 följande:

Mjölkstockning kanske? Då har det brukar bli totalstopp här. Ring amningsmottagningen i morgon!

Har aldrig haft mjölkstockning men av vad jag förstår när jag läser så är det vanligast att man får det i ena bröstet (jag har i stort ingen mjölk i något av brösten), man brukar få knölar i brösten (mina är som bara "tomma" och att det brukar göra ont (vilket det inte heller gör)... :(
  • Justde
    Alexi skrev 2016-04-29 07:08:43 följande:

Men vad händer när du ammar? Tycker barnet att det inte kommer något?

Hon suger ju men blir frustrerad och direkt hon somnar eller tappar intresset och hennes pappa håller henne så visar hon tydligt att hon är hungrig igen, efter några få minuter.
Svar på tråden Panik, var är mjölken?!