Vilken v ser man säkert att det är tvillingar på ultraljud?
Hej som rubriken lyder.?Är oplanerad gravid. Skulle aldrig orka tvillingar. När kan man se på ultraljudet och vara säker?
Hej som rubriken lyder.?Är oplanerad gravid. Skulle aldrig orka tvillingar. När kan man se på ultraljudet och vara säker?
Jag var på tidigt vul i v 5-6 o då kunde man se två. Dock utvecklades den ena inte och jag blödde sedan ut den.
Ok. Så tidigt. Kan man få vara säker på att de ej hat missat om man gör ul så tidigt?
Jag gjorde ett VUL i v 5+6, då såg man bara ett barn.
Det dröjde till nästa UL i v15 innan jag fick reda på att det var två.
Även upplevt att dom upptäckt tvillinggraviditet i v 32, tro de eller ej.
Ok om man inte kan vara säker vid ett ultraljud så är det lika bra att jag väjer abort med en gång. Två skulle jag aldrig orka.????Men en skulle nog gå.
Tråkigt att du är så negativt inställt till tvillingar men du har väl dina skäl.
Hur som helst. Jag var på tidigt ultraljud i vecka 6 och då misstänkte dom att det kanske var tvillingar, jag fick en ny tid vecka 10 för då skulle dom kunna se sa dom. Och mycket riktigt såg vi då att det var två stycken. Så se till att boka in ultraljud där kring vecka 10-12 och be dom att verkligen kolla om det är en eller två. Nog att man hör talas om att tvillingar missas på ultraljud men det borde vara ovanligt. De som upptäcker väldigt sent att de väntar tvillingar är nog oftast att de inte gjorde något tidigt ultraljud.