• modsey

Vill att bonusbarnen delar rum så våra gemensamma får egna rum...

kan iofs förstå dig, men också pappan.
    Finns det möjlighet att skärma av ett rum, förslagsvis det större så att de delar men med en bra avskärmning?
    När de flyttar är ju så olika och att 16 åringen kommer bo hemma ganska många år till är rätt självklart. 20 åringen kan flytta i morgon men också bo hemma 2-3 år till utan att det är så konstigt.

• modsey
    Ess skrev 2016-05-01 19:55:24 följande:
    En 20 åring är vuxen och får klara sig själv. Kan hen inte det vid det laget, så är det på tiden att lära sig.

Vad är det för trams att kalla en 20 åring för BARN??
    Det är en vuxen människa, min exmake var 20 när vi gifte oss. Att någon skulle fjassa runt och dalta honom som en bebis är en helt skrämmande tanke. Lägg ner!
    ehe jo min 20 åring är mitt barn, min 23 åring med. Jag är för övrigt min pappas o mammas barn fast jag snart fyller 50 år.
    Man slänger inte ut en 20 åring, att ens föreslå det är horribelt och nej jag har verkligen inte curlat mina barn. De har när de bott hemma o haft jobb, betalat för boendet och hjälpt till med diverse saker i hushållet.
    Som flera skriver är det bättre att dela av ett rum eller ev. låta ett stort o ett litet barn dela så har de varann vecka eget rum.

Ts, har ni tagit upp problemet med de stora barnen?
     Vad har de själva för förslag på lösning? Min erfarenhet är att det kanske inte alls är så att det är ett problem för dem med diverse åtgärder om man inolverar dem i problemet ni har.
Svar på tråden Vill att bonusbarnen delar rum så våra gemensamma får egna rum...