Solsemester med 6 månaders mat
Vi ska på solsemester snart med våran 6 månaders.
Hur gör man med hans mat?
Får man ta med burkmat?
Vi ska på solsemester snart med våran 6 månaders.
Hur gör man med hans mat?
Får man ta med burkmat?
Så länge du lägger burkmaten i resväskan är det inga problem :)
Måste han äta fast mat? Kan ni inte bara köra amning eller ersättning under resan?
Jag ammade och gav bitar av vår mat när vi reste med en 6-månaders. Det var iofs vad hon åt hemma också :)
Okej skit bra:)
Så länge du lägger burkmaten i resväskan är det inga problem :)
Måste han äta fast mat? Kan ni inte bara köra amning eller ersättning under resan?
Okej:) han äter mini portioner nu typ en tredjedel av en burk
Jag ammade och gav bitar av vår mat när vi reste med en 6-månaders. Det var iofs vad hon åt hemma också :)
Ja du får ta med mat och dryck så mycket som (du själv uppskattar) går åt tills du når slutdestinationen. Jag har flugit med min son från det att han var 5 månader. Säkerhetskontrollen tar ut all mat och dryck, även oöppnade/obrutna förpackningar, och scannar dem separat. Ibland (har hänt mig endast en gång) kan man vara tvungen att hälla ut om man har vatten i nappflaskan men det är bara att fylla på nytt direkt efter kontrollen. Då vi bor på en ö så innebär vårt liv en hel del flyg. Har släkt utomlands som måste besökas ibland och vi var bjudna till bröllop i Hongkong vilket innebar många mellanlandningar för oss i flera länder. Vi hade med oss i handbagaget; vatten och juice, grötpulver, burkmat och fruktpuréer på burk, majskrokar och russin och många klämmisar, och en plastsked och tallrik :) . Varken intikesflyg eller något av de utrikesflygen har höjt ett ögonbryn änns :)
Ps. Vi försökte ha sonen lite törstig tills det var dags för start. Sedan fick han amma eller dricka lite vatten eller gett klämmis beroende på ålder, småskvättar/skedar åt gången för att han hela tiden skulle svälja/hålla igång sväljreflexen under starten för att hjälpa honom tryckutjämna och slippa lock för öronen. Har hört att bebisar inte riktigt har svårt med det men man vet aldrig :) var han dessutom trött innan så kunde ha somna gott sen :)
Om ett par veckor drar vi till mallis med sonen som nu är strax över 2 år och dottern som är 7 månader :)
Okej :) tack för svaret och tipsen:)
Ps. Vi försökte ha sonen lite törstig tills det var dags för start. Sedan fick han amma eller dricka lite vatten eller gett klämmis beroende på ålder, småskvättar/skedar åt gången för att han hela tiden skulle svälja/hålla igång sväljreflexen under starten för att hjälpa honom tryckutjämna och slippa lock för öronen. Har hört att bebisar inte riktigt har svårt med det men man vet aldrig :) var han dessutom trött innan så kunde ha somna gott sen :)
Om ett par veckor drar vi till mallis med sonen som nu är strax över 2 år och dottern som är 7 månader :)