• Äldre 1 May 11:08
    2882 visningar
    4 svar
    4
    2882

    Bli gravid med en testikel

    Hej på er alla! Jag och min sambo har från april (1 försök) i år börjat försöka skaffa barn. Jag är ny på denna sida och har lite funderingar jag hoppas nån kan hjälpa mig med.

    Jag hade haft pstav i 5 år. Tog ut den nu i december som var. Hade väldigt oregelbunden mens och först senaste två-tre månaderna har den vart normal. Hur snabbt kan man räkna med att allt funkar "normalt"?

    Min sambo har även en pungkula. Eller egentligen två bara att den andra hamnat snett (opererades för detta men kunde ej flyttas). Han har aldrig fått info om att de skulle påverka hans fertilitet. Vi är unga, 23 och 24. Så jag hoppas att det inte påverkar då vi är friska i övrigt. Nån som har erfarenhet av detta?

    Hur många försök är det vanligast att det tar? Kan inte hjälpa att vara nervös, kontrollfreak som man är..

  • Svar på tråden Bli gravid med en testikel
  • Äldre 1 May 11:22
    #1
    Saran9 skrev 2016-05-01 11:08:05 följande:

    Hej på er alla! Jag och min sambo har från april (1 försök) i år börjat försöka skaffa barn. Jag är ny på denna sida och har lite funderingar jag hoppas nån kan hjälpa mig med.

    Jag hade haft pstav i 5 år. Tog ut den nu i december som var. Hade väldigt oregelbunden mens och först senaste två-tre månaderna har den vart normal. Hur snabbt kan man räkna med att allt funkar "normalt"?

    Min sambo har även en pungkula. Eller egentligen två bara att den andra hamnat snett (opererades för detta men kunde ej flyttas). Han har aldrig fått info om att de skulle påverka hans fertilitet. Vi är unga, 23 och 24. Så jag hoppas att det inte påverkar då vi är friska i övrigt. Nån som har erfarenhet av detta?

    Hur många försök är det vanligast att det tar? Kan inte hjälpa att vara nervös, kontrollfreak som man är..


    Först och främst välkommen!

    Ja fina frågor är svåra att svara på då dom är så olika person till person!

    Det kan ta sig på första försöket eller upp till ett år, snittet är nog mellan 7-12 månader.

    Det finns bra appar man kan ha, jag har "min kalender" och "p tracker" man kan också köpa ältest och tempa men vissa finner det stressade men jag gillar ägglossningstest, enda strecken jag lyckats få på 9 försök

    Finns lite förkortningar inne på forumet

    Äl = ägglossning

    Bim = beräknad icke mens (dagen du ska få mens men inte till ha den!)

    Kan vara bra att veta av efter ägglossning så fäster ägget mellan 5-10 dagar

    Lycka till! <3
  • Äldre 1 May 11:25
    #2

    Vi känner en man som har en kula. Den andra skadades svårt av en spark när han var tonåring och den skrumpnare ihop och dog så som vuxen har han bara en kvar. Han har också tre biologiska barn så att det påverkade fertiliteten avsevärt tror jag inte.

  • Äldre 1 May 14:38
    #3

    Tack för era svar! Jag använder mig av natural cycles så jag ska kunna hitta ägglossning å så. Man ska väl inte stressa upp sig för mycket egentligen, de händer när det händer!! ????

  • Thu 13 Jan 2022 22:27
    #4

    Har du fått biologiska barn med din pojkvän som hade en testikel? Väldigt nyfiken efter cirka 5 år.

Svar på tråden Bli gravid med en testikel