• pamsa013

Opererat visdomstand och cysta

Hej!

Jag undrar om det är någon mer som har opererat en kerato cysta och visdomstand?

Jag opererades i torsdag, operationen tog ca 1 timme. Det gick jättebra, operationen utfördes under lokalbedövning. 
    Fick med mig antibiotika och smärtstillande tabletter. Jag var bered att ansiktet skulle bli svullen. På kvällen hade svullnaden blivit lika stor som en apelsin.

Nu dag fyra är svullnaden större och jag vill höra från er som har tagit bort kerato cysta och visdomstand hur läkningstiden har gått för er. 
    vad hände sen?

Min cysta har skickats till biopsi och sen kommer det läggas upp en strategi hur de ska ha koll på den.  Vad jag förstår så är den ganska aggressiv när den får fäste. 

Hur lång tid tog läkningstiden? Jag kan fortfarande inte öppna munnen och har svårt att prata. Jag har läst andra trådar där endast visdomstand tas bort och att de kan äta. jag kan fortfarande inte äta, jag dricker näringsersättning då jag knappt kan gapa. 

När gick svullnaden ner? Kan jag göra något för att få ner svullnaden? 

Som sagt, vill gärna höra från er som har redan gått igenom den här proceduren och tar emot all tips det går. 

tack på förhand 

Pamsa

Svar på tråden Opererat visdomstand och cysta