• AAke

inskrivning i vecka 36

efter att vi plussade då försökte vi få graviditeten dokumenterad i vecka 4 men vi var bokstavligt talat inte välkomna.

när vi sedan lyckades boka in oss då bokade dom först UL i vecka 30 och inskrivning V32, ultraljudet gick bra men vi upptäckte att vi inte kunde gå på inskrivningen då det krockade med jobb, fick en ny tid i V33 som vi såg fram emot men barnmorskan ringde upp oss bara några dagar innan och flyttade tiden då hon själv skulle på läkarbesök på den tiden som vi hade bokad, den nya tiden passade dåligt så nu har vi återigen bokat om den,
    dom har knappt några tider alls så nu fick vi vår inskrivningstid om tre veckor, alltså i vecka 36!

känns inte riktigt som att vi bara vill ha ett simpelt inskrivningssamtal och blodprov såhär sent i graviditeten, men dom har nog varken planerat för eller har tid till något mer :(

• Svar på tråden inskrivning i vecka 36
  • Anonym (Tjej)

Men oj, låter ju helt galet! Jag ringde för inskrivning i v 13 och blev utskälld för att det var för sent, skulle hört av mig i v 8 tydligen. Vilket landsting?

• Anonym (Vienna)
    AAke skrev 2016-05-02 11:59:07 följande:

efter att vi plussade då försökte vi få graviditeten dokumenterad i vecka 4 men vi var bokstavligt talat inte välkomna.

när vi sedan lyckades boka in oss då bokade dom först UL i vecka 30 och inskrivning V32, ultraljudet gick bra men vi upptäckte att vi inte kunde gå på inskrivningen då det krockade med jobb, fick en ny tid i V33 som vi såg fram emot men barnmorskan ringde upp oss bara några dagar innan och flyttade tiden då hon själv skulle på läkarbesök på den tiden som vi hade bokad, den nya tiden passade dåligt så nu har vi återigen bokat om den,
    dom har knappt några tider alls så nu fick vi vår inskrivningstid om tre veckor, alltså i vecka 36!

känns inte riktigt som att vi bara vill ha ett simpelt inskrivningssamtal och blodprov såhär sent i graviditeten, men dom har nog varken planerat för eller har tid till något mer :(

V 4 låter alldeles för tidigt då har man ju precis plussat!. Men mellan 8-12 går man kanske på sin första inskrivning. Jag tror jag var i v.12 Så du har inte varit å tagit några prover alls??, utan bara på rul?
  • trash panda

Men alltså...va? Vad hände mellan vecka 4 och vecka 30? Det är ju ganska många månader som den här MVC alltså vägrade skriva in er? Det låter fullständigt orimligt!

• AAke
    Anonym (Tjej) skrev 2016-05-02 12:10:20 följande:

Men oj, låter ju helt galet! Jag ringde för inskrivning i v 13 och blev utskälld för att det var för sent, skulle hört av mig i v 8 tydligen. Vilket landsting?

Södermanland, vi var först till Katrineholm (har aldrig varit med om ett så dåligt bemötande tidigare, vart chockade över hur otrevlig receptionisten var som väste åt oss)
    nu åker vi till Eskilstuna istället.

tyvärr så får vi inte samma barnmorska som vi hade på ultraljudet hon var riktigt bra, den som vi nu har fått som vi ska till i vecka 36 fick jag en lite dålig känsla av över telefon, blev både irriterad och på dåligt humör efter samtalet
  • AAke
    Anonym (Vienna) skrev 2016-05-02 12:13:19 följande:
    V 4 låter alldeles för tidigt då har man ju precis plussat!. Men mellan 8-12 går man kanske på sin första inskrivning. Jag tror jag var i v.12 Så du har inte varit å tagit några prover alls??, utan bara på rul?
    är V4 för tidigt då kanske man ändå kan boka in en tid, nu när det dessutom verkar vara flera veckors väntetid...

vi har tagit prover utomlands på vår semester
  • Anonym (Josefin)

Men, vad hände mellan vecka 4 och vecka 30? Var du i kontakt med dem och försökte boka tid då? Fick du inte tid för rutinultraljud som ska göras i cirka vecka 18-20 för säkrast fastställande av graviditetslängd.

• AAke
    Anonym (Josefin) skrev 2016-05-02 12:50:00 följande:

Men, vad hände mellan vecka 4 och vecka 30? Var du i kontakt med dem och försökte boka tid då? Fick du inte tid för rutinultraljud som ska göras i cirka vecka 18-20 för säkrast fastställande av graviditetslängd.

eftersom dom var så sjukt otrevliga så dröjde det till vecka 28 innan vi tog upp kontakten igen men då i en annan stad.

jag mins inte vilken vecka men vi gjorde även ultraljud utomlands på semestern
  • linnea91

När jag plussade var jag i vecka 4+0. Jag ringde BM dagen efter och var på inskrivning i vecka 6+2 :)

• Anonym (T)
    linnea91 skrev 2016-05-02 13:21:04 följande:

När jag plussade var jag i vecka 4+0. Jag ringde BM dagen efter och var på inskrivning i vecka 6+2 :)

Säker på att det var inskrivning och inte hälsosamtal?

Inskrivning brukar man inte ha förren v.10-12 då det är så många som får missfall innan och de går inte att göra nåt åt, däremot är de vanligt med hälsosamtal v.6-7 för att få info om vad man ska undvika äta och så dom kan fånga upp missbrukare tidigt
Svar på tråden inskrivning i vecka 36