Semesterfin på en månad med modelldieten
Panik!! Semesterresorna hopar sig med start i juni och inser att jag inte passar i mina sommarkläder Har kämpat med motion och bättre kost några månder men bara gått ner 5 kg... Hittade för någon dag sedan en blogg från en svensk modell där hon berättar mycket om hennes "modell diet". Första tanken var "OMG! Leva på 500-700 kcal i några veckor?!" men eftersom den här modellen redan är mycket smalare än mig och hon går ner ca 10 kg på några veckor med detta så borde det väl funka på någon vanlig som mig med? Det kan inte vara farligt heller att testa detta under 3-4 veckor tänker jag. Jag börjar iallafall idag.
Min morgonvikt idag låg på 61.5 kg.. Den här första veckan ska jag försöka ligga på 500 kcal. Mitt matupplägg kommer se ut såhär ung:
Frukost: 150 g äggvita stekt i lite rapsolja (0.5 g), ca 50g lättmjölk i kaffe. 100 kcal
Lunch: Gröt på fiberhavregryn (35 g) med 50 g Ekologisk äppelmos på enbart äpplen utan socker eller andra tillsatser (150 kcal)
Middag: 125 g pangasiusfilé med tillbehör som en potatis, lite bönpasta eller bara grönsaker (200-250 kcal) Om jag äter 700 kcal kan fisken bytas ut mot ex kyckling eller magert fläskkött.
Ev om det finns kcal kvar: en mandarin eller morot, gurkstavar, tomat (30-60 kcal)
Minst 3 liter vatten per dag, grönt te på kvällen, vitamintillskott, Dvitamindroppar och extra Cvitamin.
Någon annan som testat "modelldieten" inför något speciellt och vill berätta lite?
För att öka metabolismen kommer jag ha en "ätarkväll" om ca två veckor då jag firar en väninna.