• Anonym (Gravid)

    Respektlösa barn och ungdomar!!

    Nu är jag ganska arg faktiskt! Jag hade varit i stan och gjort några ärenden igår. Jag blev hungrig och sprang in på McDonald's för att jag tänkte det var snabbt och billigt. Där inne står det tre tjejer i kön som ser ut att vara mellan 12-14 år. Jag hör att de viskar och skrattar, jag tänkte att det gör väl tjejer i den åldern, men sedan pekade de på mig och skrattade! Jag blev arg och frågade vad som var roligt. Då vräker en av dem ut sig på kaxigt sätt att "Ska du som är så tjock äta McDonald´s?" Jag svarade att jag har min fulla rätt att äta vad jag vill utan att någon ska säga att jag är tjock. Då säger den andra tjejen att jag borde banta istället för man kan dö av övervikt! Alltså, vad f*n är det för fel i huvudet på dagens barn som ska låtsas vara kaxiga? Jag är inte tjock av övervikt utan jag är ju gravid! Så otroligt förnedrande! Jag blev jätteledsen. Inte nog med det. När jag satt mig ner för att äta kom den tredje tjejen och knackade på min rygg och säger "Du fetto, ska du inte ha lite mer pommes?" Då rann bägaren över och jag bad ungjävlarna rent ut sagt att dra åt helvete. Jag blev så förbannad! Varför visar inte dagens ungj*vlar lite mer respekt mot äldre och gravida? Det förvånar mig inte om de mobbar ett annat stackars barn på deras skola. Usch!

  • Svar på tråden Respektlösa barn och ungdomar!!
  • Kirenaj68
    Anonym (Mia) skrev 2016-05-03 10:58:03 följande:

    Det var det fräckaste! Hade jag fått reda på att min dotter skulle uppfört sig så skulle jag bli rasande. Vad händer med uppfostran och respekten för andra i detta land? I andra länder har barn respekt för vuxna.


    Du satte fingret på problemet. I det här landet uppfostras inte barnen. Jag vet inte vad det kallas det vi har här i landet, men inte är det uppfostran i alla fall. Så det är inte undra på att svenska ungdomar som befinner sig utomlands betraktas som förvisso skötsamma, men oartiga eftersom de per automatik duar folk. Oavsett den tilltalades ålder och ställning. Det funkar kanske i Norden, men inte i övriga världen. Men det är inte ungdomarnas fel. De är ju bara vad de har "uppfostrats" till. Men mobbare finns ju i alla kulturer.
  • Kirenaj68
    Anonym (Mia) skrev 2016-05-03 10:58:03 följande:

    Det var det fräckaste! Hade jag fått reda på att min dotter skulle uppfört sig så skulle jag bli rasande. Vad händer med uppfostran och respekten för andra i detta land? I andra länder har barn respekt för vuxna.


    Du satte fingret på problemet. I det här landet uppfostras inte barnen. Jag vet inte vad det kallas det vi har här i landet, men inte är det uppfostran i alla fall. Så det är inte undra på att svenska ungdomar som befinner sig utomlands betraktas som förvisso skötsamma, men oartiga eftersom de per automatik duar folk. Oavsett den tilltalades ålder och ställning. Det funkar kanske i Norden, men inte i övriga världen. Men det är inte ungdomarnas fel. De är ju bara vad de har "uppfostrats" till. Men mobbare finns ju i alla kulturer.
  • Asirna
    Kirenaj68 skrev 2016-05-04 04:54:07 följande:
    Du satte fingret på problemet. I det här landet uppfostras inte barnen. Jag vet inte vad det kallas det vi har här i landet, men inte är det uppfostran i alla fall. Så det är inte undra på att svenska ungdomar som befinner sig utomlands betraktas som förvisso skötsamma, men oartiga eftersom de per automatik duar folk. Oavsett den tilltalades ålder och ställning. Det funkar kanske i Norden, men inte i övriga världen. Men det är inte ungdomarnas fel. De är ju bara vad de har "uppfostrats" till. Men mobbare finns ju i alla kulturer.
    Helt sant!
    Jag anser det är flera som inte bör skaffa barn i huvudtaget, arbetar i restaurang branschen o man ser ständigt barn som inte kan uppföra sig, vet inte hur många gånger jag har gått med kokhett vatten och sat ungarna springer förbi framför en!

    Om man skaffar barn ska man fane mig ha pli på dem! 
  • Anonym (skeptisk)

    Väldigt märkliga ungar! OCH en väldigt märklig gravid kvinna! Varför inte svara dessa osannolika barn -"hahahaha hörrni ungar jag är faktiskt gravid"

  • Anonym (Rationell)

    Jag vet inte, men kanske fick det dig att tänka till lite? Speciellt om du är gravid bör du ju tänka lite på vad du stoppar i dig. 

    Sen fattar jag inte riktigt det här med att försvara fetma. Det är väl knappast så att någon VILL vara tjock? Nu menar jag så klart inte gravida kvinnor, utan folk i allmänhet.

  • Anonym (skeptisk)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-05-04 06:17:51 följande:

    Jag vet inte, men kanske fick det dig att tänka till lite? Speciellt om du är gravid bör du ju tänka lite på vad du stoppar i dig. 

    Sen fattar jag inte riktigt det här med att försvara fetma. Det är väl knappast så att någon VILL vara tjock? Nu menar jag så klart inte gravida kvinnor, utan folk i allmänhet.


    Det där borde ju få fart på inläggen..........
  • Asirna
    Anonym (Rationell) skrev 2016-05-04 06:17:51 följande:

    Jag vet inte, men kanske fick det dig att tänka till lite? Speciellt om du är gravid bör du ju tänka lite på vad du stoppar i dig. 

    Sen fattar jag inte riktigt det här med att försvara fetma. Det är väl knappast så att någon VILL vara tjock? Nu menar jag så klart inte gravida kvinnor, utan folk i allmänhet.


    Låt folk få äta vad de vill, det är trots allt deras val och något måste man få unna sig någon gång :)
  • Anonym (skeptisk)

    Jag bor i en mellanstor stad i Norrland.....vi kan kalla den Sundsvall
    Här sköter 12-14-åringarna there own business och ser knappast oss som är vuxna.

  • Anonym (Gravid)
    Anonym (Tant) skrev 2016-05-04 01:12:39 följande:

    Jag kan väl anse att de hade flera poänger. Inte ska väl du som gravid äta och dricka skräp? Om du dessutom har gått upp i vikt mer än vad barnet kräver så är det bra om du slutar med skräpet och håller dig till normal husmanskost med mycket grönsaker.


    Du, jag äter nästan aldrig på McDonald's, så ge dig. Och jag har gått upp i vikt av andra saker än skräpmat under min graviditet.
Svar på tråden Respektlösa barn och ungdomar!!