Hjälp mig förstå..
Hämta dina saker, så du kan avsluta det här kapitlet för gott! Synd bara att du har gjort dig av med alla dina möbler och får börja om.
Nej, det är inget normalt sätt att göra slut på, när man t o m bor ihop, men du får nog acceptera att det är ingen normal kille du har bott ihop med heller.
Sedan är det inget konstigt att man blir som främlingar för varandra och aldrig hörs mer. Jag har ingen kontakt med min första sambo och då bodde vi ändå ihop i 7 år. Med tösens pappa måste jag ju ha kontakt för umgängets skull, annars hade jag helst sluppit. I övrigt är det bara korta relationer på någon vecka, vissa kan jag springa på på stan och säga hej till, men det är ju ytterst sällan. Det måste det ju finnas någon form av vänskaplig relation sedan tidigare och att man växt ifrån varandra för att det ska finnas en mening med att fortsätta hålla kontakt. I ditt fall tror jag bara du skulle må dåligt av att ni hade kvar någon form av kontakt.
Gör ett mentalt avslut brevledes. Skriv ner alla dina tankar och känslor. Sedan kan du välja att t o m elda upp det för att sätta punkt. Tyvärr står du ju kvar med alla dina frågor, men som personen verkar vara kommer du inte längre och får några svar. Du får betrakta honom som en person som inte visste bättre, så det är honom du ska se ned på och inte dig själv.
Jag har även haft en kort relation på 3 veckor där vi valde att skijas som vänner, då ovänner kändes onödigt, men vi hade väl egentligen inget kvar heller. Han hade riktiga psykiska problem så det slutade med att jag blev telefonterroriserad dygnet runt för det var något missförstånd som han skulle förklara igen. Det slutade med en mordbrand, där han var ende misstänkte ...
Så jobba med dig själv, bygg upp din egen självbild av jobb, skola, intressen, kompisar mm och gå vidare när du är redo.