Arg dotter
Hej FL!
Jag är 28år och min tjej är 35år, vi har ett gemensamt barn på 2år och hon har ett barn sen tidigare, min bonusdotter som är 7år, jag kom in i bilden när hon var runt 2år.
Hennes pappa är gammal missbrukare, bryr sig inte för fem öre, ses en gång i månaden..
Hon har alltid gillat mig och jag henne, behandlar henne som min egen dotter, sen blir det givetvis viss skillnad och jag tycker om mitt eget barn mer (skulle ljuga om jag sa annat). Hon har alltid varit helt underbar snäll, omtänksam, sprallig, rolig.
Sen nu för ca två månader sedan började ett rent helvete sakta men säkert krypa framåt, hon säger nej till allt, är rent av elak, säger elaka saker, skriker, grinar, har sönder saker, samma visa VARJE dag, hon kommer knappt upp ur sängen för det blir så sent dagen innan, så då startar hon dagen med nej, grin, skrik... Sen oftast glad när hon kommer hem från skolan, men runt 17-18 tiden börjar det, samma visa varje dag, börjar med att hon blir sur (för vem vet vad?) sedan eskalerar det bara och hon är helt vansinnig till 21/22 på kvällen då hon somnar av utmattning.
Känns som att vi har provat det mesta, men ingenting fungerar, ibland hamnar någon av oss på hennes nivå tillslut, blir ganska trött/irriterad efter samma visa 7 dagar i veckan.
Så är det någon som har något tips eller om vi ska gå och prata med någon? Bonusdottern vet inte eller vill inte säga varför hon är så förbannad och sur varje dag, kanske är det brist på uppmärksamhet eller någonting annat, vi var provat allt.
Tacksam för alla svar.
Mvh