Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Träffat äldre man. Är rädd för vad folk ska säga...

Instinktivt känns det 'äckligt'.
    Var den känslan kommer ifrån vet jag inte riktigt.
    Men Det är en stor ålderskillnad som känns riiiiktigt fel.

Par passar bäst ihop om de är i nära ålder. 5 år ca. yngre eller äldre är ok. Allt annat känns lite fel rent instinktivt för mig.

Hade du varit min dotter hade jag inte velat träffa din nya 'man'.

• Anonym (anonym)
    Anonym (op) skrev 2022-04-16 14:50:16 följande:

Det var lite skumt när jag tog hem min 16 år äldre (f.d.) man och han var ett år yngre än mamma. De accepterade dock honom snabbt, det var inga konstigheter. Min pappa som varit mest emot relationen egentligen (inte så mycket verbalt, mer en känsla) blev senare vän med mitt ex, vilket i sig kändes skumt för mig, men bättre än motsatsen.

Sedan fick jag ofta kommentarer om varför jag som är så ung och vacker är med en gammal gubbe. Ofta från yngre män.

Nyfiken på vad du såg hos honom?

Alltså, jag kan inte förstå... liksom.. även om man kan tycka att flera människor är attraktiva så länge de är vuxna, så är en stor åldersskillnad.. bara instinktivt 'fel' för mig.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Smarty) skrev 2022-04-17 08:29:35 följande:

Underbart med alla amatörpsykologer här inne. Ger mig på en egen analys och gissar på en viss avundsjuka på 45-åringen. Vad fan - du är kär i någon, han är kär i dig. Grattis!!! Skit i vad alla andra tycker.

Om dina föräldrar ser att han gör dig lycklig och tar hand om dig så borde de acceptera honom oavsett ålder. Det är väl klart att det inte hade varit det jag hade hoppats på för min dotter, men hellre än snäll 45-åring än ett as som är 25. 

Har ingen som helst avundsjuka... varför? 

Kanske är det samhällets normer, kanske är det en naturlig instinkt som säger att det inte känns 'rätt' med allt för stora åldersskillnader.

Men jag dömer inte TS. Det viktigaste är att båda är myndiga och att förhållandet är respektfullt. 
Svar på tråden Träffat äldre man. Är rädd för vad folk ska säga...