Familjerätten förmodligen partiskt.
Hej.
Jag har under närmaste månader haft ett helvete pågrund av mitt ex som har varit emot mig och jag får nu en känsla av att jag är boven i familjerättens ögon.
Jag och mitt ex gick och skrev på papper om gemensamvårnad och några andra papper X månad. Olyckligtvis blev jag så himla trött på mitt ex och valde att göra slut. Jag hade inte planerat detta skulle leda till att jag inte skulle få träffa min dotter. Mitt ex valde att ta kontakt med familjerätten och försöka dra tillbaka gemensamvårnad, olyckligt för mig så gjorde familjerätten exakt som hon begärde och drog tillbaka gemensamvårnad utan att berätta för mig att de hade planerat göra något sånt. Jag fick veta allt av mitt ex, att jag inte hade gemensamvårnad och hon bestämde allt. Familjerättens förklaring var att papperna hade inte skickats ut till skatteverket och då kan man dra tillbaka ifall en av föräldrarna vill och de hade självklart tagit "kontakt" med mig via telefon men jag svarade inte, de mailade inte mig för de "hade inte min mail uppgifter" vilket jag gav ut under när vi träffades för att skriva under gemensamvårnad.
Min första fråga är: Hur lång tid har familjerätten på sig att skicka in papprerna om gemensamvårnad, i mitt fall hade det gått 18 dagar liggandes på deras skrivbord.
Jag försökte då ordna samarbetssamtal och fick svaret att mitt ex måste acceptera annars är det inte nödvändigt. Efter ett par upprepade samtal, fick jag en socialsekreterare att kontakta mitt ex för boka samtal. Mitt ex slutade svara mig helt och hållet, fick ingen upplysning om min flickas tillstånd, befinnande osv. Jag var chockad nog att mitt ex valde att gå med på samarbetssamtal och självklart blev jag jätte glad. Nåväl när det var dags för samarbetssamtal var det ett bestämmelse mera sagt, mitt ex kom inte för att samarbeta och ville ha det exakt som hon planerade. Socialsekreterarna skyddade henne på alla punkter jag frågade och hon kunde vara helt tyst och var helt tyst, det kändes som de hade redan haft ett samtal med varandra innan jag gick in på samarbetssamtal med mitt ex. De ville helt enkelt att jag skulle skriva på att ansöka om en "kontakt person" vid umgänge och detta gick jag inte med på. för varför ska vi inte lika gott skriva på en kontakt person för mitt ex? Tydligen har mitt ex ljugit halsen av sig till socialen förmodligen, för jag sa att jag tar detta vidare till tingsrätten och att jag har inget att förlora för jag har redan absolut inget. Då började mitt ex hota mig med att jag har gjort ena och andra, som har aldrig hänt "misshandel" osv och att jag skulle "förlora" i tingsrätten. Jag tog kontakt med en advokat och advokaten kan inte hjälpa mig nu pågrund av att familjerätten har tydligen inte skickat in papprerna om faderskapsbekräftelse till skatteverket, är fortfarande inte registrerad som pappa till mitt barn.
Min andra fråga: Får familjerätten ta 1 månad på sig att inte skicka in faderskapsbekräftelse papper till skatteverket, de skickar inte in några papper känns det som.
Nu kan jag inte få kontakt med familjerätten pågrund av alla helg dagar osv, har varit utan min flicka i 2 månader och vet absolut inget vart hon befinner sig och hur hon mår. Jag bor nu ungefär 10 mil ifrån mitt ex.