Inlägg från: Anonym (..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (..)

Bröllop utan klädkod

Absolut inte jeans eller chinos! Det är vardagskläder. Kostymbyxor ska det vara, som lägst. Hör med brudparet. Längd spelar ju mindre roll, snarare material. En knäkort klänning i liknande siden tyg är ju finare än en golvlång i bomull från HM.. HM-sommarklänningar är liksom vardag. Att inte skriva kod är bara att förvirra för alla! Ingen är bekväm om man är över- eller underklädd. 

• Anonym (..)
    Carabellis kusp skrev 2016-05-05 12:01:20 följande:

Om ingen klädkod anges gäller högtidsdräkt.

Precis! Eller okunskap hos inbjudarna ;)
  • Anonym (..)
    Mika86 skrev 2016-05-05 19:59:20 följande:

Jag tycker det beror på hur dånt brudparet är med, vi hade ingen klädkod o är absolut ingen "finklädd" person till vardags o brydde oss inte ett smack om vad folk hade för kläder så hos oss funkade skjorta o jeans utmärkt

Men gästerna då? Om de känner sig obekväma av att vara olika högt klädda? Klädkoden är för gästerna. 
  • Anonym (..)
    Mika86 skrev 2016-05-06 15:17:14 följande:
    givetvis fick folk ha de kläderna de ville, nån kom i kostym o nån i skjorta o jeans typ, alla hade lika trevligt för det o ingen kände sig fel klädd
    Men det kan du ju omöjligen veta! Jag var på bröllop där koden var mörk kostym. Hade en knälång klänning i siden. Alla andra tjejer hade stora galaklänningar på sig, vilket ju var fel, men ändå kände jag mig otroligt felklädd! Inte sa jag det till paret!
Svar på tråden Bröllop utan klädkod