• Kalimero

BIM - juni 2016

Hejsan.

Jag hoppar in i er tråd. Slutade med p-piller efter många år i september förra året. Jag har inga barn sen tidigare, har pcos och väldigt oregelbunden mens och väldigt sällan ägglossning.

Fick mens i mars och tog då Clomifen (clomid) för att få ägglossning. Den menscykel varade i 33 dagar. Månaden efter tog jag ännu en enkel kur med Clomifen och hade då en cykel på 29 dagar.

Jag är idag på cd 33 och är svullen, har haft ryggont och molande värk i magen sen BIM den 2/6.

Tog ett CB test med vecko indikator, cd 28 den 1/6 (bim-1) som visade -.

Nu är jag så rädd att få minus igen så jag tror jag väntar ett par dagar extra.

Lycka till alla ni! Jag har sträckläst hela tråden!

• Kalimero

Testade imorse BIM +5 negativt på clearblue digital. Igår hade jag sånt illamående och fick också en hemsk migrän som höll i sig tills imorse då jag tog mina migrän tabletter. Har knappt sovit något inatt men har legat i sängen sen 19 igår...

Får väl bara vänta och se om mensen kommer....

Har fortfarande känningar i ryggslutet och molande värk i magen. Jag blir inte klok på detta....

• Kalimero
    Eili skrev 2016-06-07 19:42:20 följande:

Jag hade negativt på BIM +4 men mensen kom aldrig så tog ett nytt test utan större förhoppning sex dagar senare så plussade på BIM +10.

Hade inga symtom till en början utan testade för att mensen va sen. Andra testet gjorde jag för att jag fick kraftiga humörsvängningar, vilket jag visserligen har innan mens också, men den lyste med sin frånvaro.

Nu går jag in i vecka 22 imorgon :)

Grattis! !

Och härligt att höra att man kan plussa sent. Man kan ju inte sluta tänka på om mensen kommer eller om man är gravid. Jag blir snart galen!
  • Kalimero

Bim +6 och imorse kom mensen. Det blev en cykel på 34 dagar. Har legat detta året på mellan 29-34 dagar. Hade varit så mycket enklare om kroppen körde på samma antal varje månad, eller hur??

Men men.....

Nya tag nästa ÄL men då är jag på semester så jag ska försöka koppla av utan App och stress....

Lycka till alla ni andra och glad sommar!

Svar på tråden BIM - juni 2016