Inlägg från: Anonym (Pruinosa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pruinosa)

BIM - juni 2016

Maken och jag önskar bli gravida med vårt första barn och slutade med preventivmedel för första gången i mitten på maj. 

Ni som kanske har lite mer rutin med detta än jag, hur tidigt vågar jag göra ett graviditetstest? Jag är i dag på BIM-9.

• Anonym (Pruinosa)
    mixXi skrev 2016-06-06 17:11:38 följande:
    Vilket p-medel har du använt? När jag slutade med p-piller fick jag vanlig pillermens och sen kom inte nästa mens förrän efter 37 dagar. Hur har du räknat ut din BIM? Har du kollat med äl-stickor och vet att du haft äl verkar det som att folk testar från ungefär äl+8, men vanligast verkar vara att plussa på äl+12 till 14.

Har du räknat ut den efter förra mensen tror jag inte den går att lita på alls och jag skulle bara testa om jag kände mig gravid. Alternativt vänta åtminstone till BIM.
    Vi har alltid använt kondom som preventivmedel. Jag har väldigt regelbunden mens så därför kan jag med väldigt stor sannolikhet säga att jag i dag är på BIM-4

Har redan testat en gång (negativt tyvärr) och ska nu försöka hålla ut till BIM. Jag får ju veta det förr eller senare så egentligen är det onödigt att hålla på att testa fram och tillbaka, men man längtar ju så enormt till det där pluset. 
Svar på tråden BIM - juni 2016