Inlägg från: Anonym (Alexandra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alexandra)

BIM - juni 2016

Hej! Är gärna med här! Fick missfall i december förra året, och har försökt sen dess, utan resultat. Både med ägglossningstest och utan. Blev gravid direkt förra gången, i höstas, men nu händer inget... Har BIM 15/6 troligen. Har inte ägglossningstestat denna månaden, så ägglossningen kan ha inträffat lite tidigare. Har haft sex varje dag från det att ägglossningsflytningarna började, så har nog inte missat ägglossningen i alla fall Vågar inte hoppas för mycket, dock. 6 dagar till BIM, har mensvärk och ett helt jäkligt humör. Men kan ju också bero på pms. Mitt första symptom förra gången var att brösten blev större, men det har de inte blivit, än så länge i alla fall.

• Anonym (Alexandra)
    Tiiffany skrev 2016-06-09 20:35:37 följande:

Hej!

Jag fick också missfall i höstas (november) och blev gravid på 2a försöket. Nu har vi försökt sedan dess utan något plus :( Jag har gjort utredningar, opererat (hysteroskopi) för att se med kamera längre in. Nu kör vi med inseminering och igår gjorde jag min andra inseminering. Förstår inte varför det inte tar sig nu. Det känns som att något sabbats vid missfallet :/

Jag gjorde gynundersökning 8 veckor efter missfallet, och då såg allt bra ut. Fick dock känslan att undersökningen gick snabbt och gynekologen var lite stressad... Hur kommer det sig att du gått igenom undersökningar, kamera, operation, och inseminering? Jag känner också att något sabbats vid mitt missfall, då jag haft otroligt lätt att bli gravid innan. . Men har inte fått någon infektion eller så.
  • Anonym (Alexandra)

5 dagar till BIM nu... Har mått illa och kännt mig konstig idag, men tänker inte testa förrän mensen uteblir. Under de senaste 5 mån har jag alltid testat före BIM, men är så sjukt trött och less på alla negativa test, så jag väntar nu faktiskt!

• Anonym (Alexandra)
    Tiiffany skrev 2016-06-10 07:29:37 följande:

Jag började känna en öm punkt på vänster sida av äggstocken 3 dagar innan mens o fram till mensdag 3. Detta började efter missfallet så jag tyckte det var väldigt besvärligt. Vi gjorde en utredning där vi först lämnade blodprover och spermaprov och där var allt bra. Dem spolade mina äggleder och det visade sig att vänster äggled inte är lika öppen som höger då vänster hade något som hängde i vägen (medfött) vilket dem såg via operationen. Därefter valde jag att köra inseminering och nu är det andra gången vi kört de. Remiss är skickad för IVF. Ska bli 24 år, känns trist att behöva gå igenom allt detta :/ 

Å vad jobbigt! Men du har i alla fall tiden på din sida, du är ung fortfarande, det är positivt!
  • Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-10 20:05:54 följande:

Alexandra: Känner som du, blir less på negativa test. Men har kommit på att om jag låter bli att testa så tror jag att jag är gravid haha för då är det inget som motbevisar det.. 

Ja, exakt! Jag är kluven, har hittills tänkt att det är bäst att testa och göra plågan kort, och slippa i tid och otid springa på toa och kolla om mensen kommit... Men alla dessa jäkla negativa test suger! Men det lutar åt att jag trots allt köper ett test i morgon, vill veta hur det står till innan arbetsveckan. Jag arbetar i vården, och har dels vita byxor på mig , och dels har jag inte möjlighet att besöka toan direkt jag behöver heller...
  • Anonym (Alexandra)

Jag mår konstigt, känslig för lukter och en konstig känsla som inte går att förklara. Antingen en rejäl skengraviditet, eller så har det äntligen tagit sig. Men jag vågar inte hoppas... Första symptomen förut har varit större bröst, och det kan jag verkligen inte se nu

• Anonym (Alexandra)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-11 20:25:53 följande:

Alexandra:  Hoppas att det är ngt! Första symtomet har varit olika alla mina graviditeter så det behöver inte vara lika som förra.

Denna gången kände jag i hela kroppen att jag inte var gravid, till och med min man kände det. Men eftersom mensen inte kom riktigt när jag ville så kom hjärnspökena och jag testade fast jag verkligen kände att det inte var något. Ville bara att mensen skulle komma så att jag slapp vänta. Bara lättnad nu när den kom faktiskt. Man blir så trött av att spekulera och kolla efter hela tiden!

Fick en extremt liten rosa blödning i morse , så ville verkligen inte köpa ett test idag och få det förväntade resultatet : "Inte gravid " ännu en gång. . Men det har inte kommit nåt mer, förutom rätt kraftiga flytningar, plus att jag känner mig väldigt konstig på nåt sätt! Så jag köper ett test i morgon!
  • Anonym (Alexandra)
    Skyrocket skrev 2016-06-12 19:25:05 följande:

Det låter onekligen lovande att det bara var lite rosa imorse! Hoppas du får ditt plus imorgon :)

Tack snälla! Köper testet i morgon och testar i övermorgon på morgonen, tänkte jag. Då blir det BIM -1! Så då borde det vara pålitligt resultat!
  • Anonym (Alexandra)

Grattis till alla som plussat! Så kul att se! Jag är på BIM -2 idag. Brukar ha mensvärk vid den här tiden, men inget nu. Ska testa I morgon, men är så nervös!

• Anonym (Alexandra)

Negativt I och för sig så testade jag inte på morgonen, utan vid 2 på natten. Men har BIM i morgon , så det borde ändå visat positivt nu. Så, vänta på mensen då...

• Anonym (Alexandra)

Fick min mens nu, så bryter ihop och går sen vidare till julitråden och sjunde försöket efter missfallet.

Svar på tråden BIM - juni 2016