• Hamayoon

Avtrubbad till sex

Jag har ett problem som jag undrar om andra känner igen sig i och kanske kan tipsa om hur man råder bot på: Jag har aldrig lyckats ha ett riktigt bra långvarigt förhållande med någon tjej och har haft problem med impotens etc i nästan varje förhållande. Anledningen som jag ser det är att min sexuella attraktion avtar snabbt. Nyhetens behag av att se en tjej naken för första gången är väldigt upphetsande, men sen efter några gånger så blir man van vid det och det är inte lika upphetsande längre. Jag måste då koncentrera mig på olika fantasier för att jag ska kunna få det att funka. Oftast brukar det sluta med att jag inte har någon sexuell lust längre och då tar förhållandet slut och jag måste börja om på nytt igen. Är det någon som haft liknande problem?

• Svar på tråden Avtrubbad till sex
  • PGA

Har du testat med att sluta konsumera porr. Ditt beteende låter en smula porrskadat.

• Anonym (hrm..)

Testa att vara ifrån varandra en längre period, gör saker på varsitt håll, så man hinner sakna. Då brukar även sexlusten kunna hitta tillbaka också efter ett tag. Lycka till!

• Schack73

Oftast brukar den sexuella attraktionen hålla i sig längre än några gånger. Hur är förspelet? Är du kär i dina flickvänner?

• MammAmma

Jag har samma problem med att bibehålla den sexuella attraktionen, om jag träffar och umgås med personen ofta, men jag är tjej. Har överlag svårt för att hitta män/killar jag attraheras tillräckligt av sexuellt, för att vilja ligga med dem, och när det väl händer är den attraktionen inte tillräckligt stark för att räcka till mer än 'casual dating' eller ett kk-liknande förhållande (där man alltså inte träffas så ofta). Jag slutar att bli upphetsad efter några gånger eftersom den sexuella attraktionen inte infinner sig mer. Tröttnar snabbt (både på sexet och på att umgås) och har nog aldrig varit riktigt kär. Ingen aning om vad det beror på eller vad man kan göra åt det, ville bara säga att jag känner igen mig.

Svar på tråden Avtrubbad till sex