• fannyjed

Från LCHF till Forever F.I.T?

Hej! Jag har ätit lchf-kost i ca 2 månader utan gott resultat. Jag har dåliga gener och problem med hormoner, därav ingen viktminskning!

Nu har jag dock bestämt mig för att testa Forever F.I.T C9 som kickstartar kroppen för en viktnedgång. Min fråga är då hur jag ska ställa om kroppen att börja äta kolhydrater igen?

Med Forever Fit får man äta kolhydrater så därför måste jag nu vänja kroppen med det. Ska jag börja äta kolhydrater igen på en gång eller ska jag trappa upp stegvis med kolhydrater och skära ner på fettet i maten mycket?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Från LCHF till Forever F.I.T?
  • Anonym (Danq)
    fannyjed skrev 2016-05-08 09:08:11 följande:

Hej! Jag har ätit lchf-kost i ca 2 månader utan gott resultat. Jag har dåliga gener och problem med hormoner, därav ingen viktminskning!

Nu har jag dock bestämt mig för att testa Forever F.I.T C9 som kickstartar kroppen för en viktnedgång. Min fråga är då hur jag ska ställa om kroppen att börja äta kolhydrater igen?

Med Forever Fit får man äta kolhydrater så därför måste jag nu vänja kroppen med det. Ska jag börja äta kolhydrater igen på en gång eller ska jag trappa upp stegvis med kolhydrater och skära ner på fettet i maten mycket?

Tacksam för svar!

Man behöver mer än två månaders tid med LCHF för att se om det funkar för just dig. Ge inte upp!

Jag har inget till övers för C9/Forever livings produkter och skulle avråda från att använda dom.. LCHF är ju både billigare, naturligare, enklare och bättre på alla sätt. Har du provat fasta i kombination med LCHF? Eller en mycket strikt period med 0 kolhydrater under ett par dagar/en vecka? Man kan få samma kickstart som C9 erbjuder på naturligare väg..

Men för att svara på frågan, ska du börja äta kolhydrater igen är det stegvis som gäller. Lite i taget tills du blir van igen.
Svar på tråden Från LCHF till Forever F.I.T?