hvb
Exakt vad är ett hvb hem ? Min son som fyller 16 i juni ska åka dit frivilligt för cannabis missbruk men jag vet så lite om detta . Någon som kan fylla i åt mig ?
Exakt vad är ett hvb hem ? Min son som fyller 16 i juni ska åka dit frivilligt för cannabis missbruk men jag vet så lite om detta . Någon som kan fylla i åt mig ?
Tack ! Jag är så rädd att han ska koma till något ställe där det bara kommer bli värre.
absolut det ska jag göra ! Tack !
Själv jobbat på olika hvb och skulle inte rekommendera det annat än som sista utväg. Om din son åker frivilligt, är motiverad och har turen att hamna på ett bra hvb kan det gå bra men håll koll på hur det går för honom där och försök ha reservplan.
Lycka till!
Jag har alltid tagit hand om min son ensam,pappan har aldrig funnits i hans liv och det är en stor sorg för honom och han mår väldigt dåligt över det ! Nätverket runt oss är tyvärr inte vad man skulle önska ,kommer själv från en missbrukar familj och var det barnet som slet mig loss tidigt för att ta hand om mig själv.
Nu har han varit där i en vecka och det går väl ok. Fick veta att han intagit lite av ledar rollen där vilket inte känns så bra för det var just så det var här där vi bor. Han är 15 väldigt snart 16 och äldre ska verkligen inte se upp till honom och "dansa" efter hans pipa. Detta var verkligen det enda jag kunde göra för min son och det känns som inte detta heller kanske var det rätta ! Vet att allt tar tid men jag känner mig så hjälplös.