• amandawic

Hur lugnar jag ner mig?

Jag känner igen din känsla. Jag är inte gravid nu, men jag har ett missfall bakom mig. Även jag kämpar med ivf, så jag byar verkligen inte beredd på att man , till råga på allt med
    Ivf även skulle få ett missfall. Det tog otroligt hårt på mig och jag mådde verkligen jättedåligt den närmsta tiden efter missfallet.

Jag ruvar just nu på en blastocyst som vi hade i frysen från förra försöket och jag är inte längre rädd för att kanske aldrig kunna bli gravid igen, utan att vi ska drabbas av missfall igen.
    Måste ändå säga att det inslaget som TV4 gjorde gällande detta gav mig supermycket hopp. Bara repliken "du kan ALDRIG framkalla ett missfall, är det ett friskt embryo som vill stanna så kommer det göra det". Det gav mig mycket tröst och hopp och den dagen jag blir gravid igen och oron kommer krypandes kommer jag titta på det klippet igen :)
    Jag blir också helt galen på folk som ska hytta med fingret och säga att "så eller så får man ABSOLUT inte göra,'för då kan man få missfall!" Men bara för att det hände just de så är ju risken egentligen minimal att det ska hända dig också!

Har du även fått se ett pickande hjärta brukar det ju betyda att fostret mår bra och då fortsätter ju graviditeten i de flesta fallen :)
    Men man får ju inte glömma att det kan hända, men man kan ju också bli påkörd av en bil om man går ut utanför sin dörr, men man går ju ut i alla fall :)

Cyanea sa ett klokt råd till mig i en tråd som jag skrev i precis efter jag hade fått missfall - tillåt dig att ha dåliga dagar de dagar du har det, försök inte tränga undan känslorna för det är viktigt att få ut de också :) ta till vara på de bra dagarna du har också och försök njuta extra mycket av de :)

Svar på tråden Hur lugnar jag ner mig?