Känner mig utnyttjad
Jag är både arg och ledsen just nu. Jag går i gymnasiet och får 1050 kr varav jag får betala mitt busskort själv. Varannan eller var tredje månad frågar en "vän" till mig om han får låna pengar. Ändå får han skolkort från skolan så han har ju hela sitt CSN-bidrag utan några större utgifter. Första gången fick han låna pengar, och jag var tydlig med att jag skulle få tillbaka det. Men jag fick inte tillbaka det, och ändå frågar han två månader senare om han får låna ännu mer pengar varav jag säger nej eftersom jag inte har fått tillbaka förra gången han lånade. Igår så frågade han tredje gången om han fick låna pengar av mig och när jag sa att jag inte ville det då började han tjata på mig och gav sig aldrig. Jag frågade om jag får tillbaka pengarna om jag lånar ut och då blev han sur och bara: JA SÅKLART! Vadå ja såklart? Han betalade inte tillbaka första gången jag lånade ut för jag litade på honom. Vad ska jag göra? Han frågar om han får låna pengar av mig varannan månad ungefär, och själv har jag det inte jättebra med pengar på sparkontot och han lyssnar inte på när jag säger nej. Vad ska jag göra? Den ända gången han pratar med mig är när han frågar om han får låna pengar, annars inte. Jag tycker han kan fråga någon han faktiskt umgås med först eller familjen. Inga påhopp tack!