• Sops

    Ivf juni

    Vad härligt!
    Jag väntar på mensen som är beräknad till den sista maj så börjar väl med sprutorna i början av juni. Känns både läskigt och pirrigt på samma gång

  • Sops

    Man blir på gott och ont van väldigt snabbt när det gäller att ta sprutor på sig själv! Jag tror att du kommer att klara det galant när du väl är igång
    Vet du på ett ungefär när du ska få börja med sprutorna?
    Jag insåg att läkaren endast skrivit ut puregon för åtta sprutdagar, det lät som så få dagar..

  • Sops
    Plaztiq skrev 2016-05-14 17:51:55 följande:
    Ja så e de nog :)
    Andra dagen på mensen, så borde bli den 27maj(var felräkning tidigare) ..
    Hmm är de den första sprutan? Det lät som få dagar. Men du kanske får mer sen?
    Nedräkning nu då! :D
    Ja precis den första sprutan menar jag. Men som du säger kan de ju skriva ut mer om det behövs..
  • Sops
    Plaztiq skrev 2016-05-16 09:29:05 följande:
    Det här kommer gå super :)
    Fick du börja igår? Min mens kom lite tidigare så nu är jag igång med sprutorna.
  • Sops
    Plaztiq skrev 2016-05-28 21:22:06 följande:
    Min mens var sen, den kom idag.. Så imorgon kör vi igång!
    Vad kul! Hur känns de ? :)
    Härligt! Det är mest skönt att få börja. Kroppsligt känner jag inget mer än lite mensvärk, ska på vul på onsdag.
  • Sops
    Angelinap skrev 2016-05-29 21:19:33 följande:

    Vi ska göra ivf andra försäljning i juni. Har gjort ett försök tidigare i höstas men som slutade i v 23- barnet hade en missbildning och jag var tvungen att föda fram det. Känns vemodigt att våga prova igen efter den upplevelsen men längtan till ett barn är större????


    Kan inte ens tänka mig vad ni har behövt gå igenom, jag beklagar! Men jag förstår verkligen att ni vill försöka igen och jag håller tummarna för att det går vägen denna gången.
  • Sops
    Filli89 skrev 2016-05-30 03:24:39 följande:

    Hej tjejer hoppar här om det är okej även om jag ligger lite före. Jag fick missfall förra månaden i v10 och ska nu imorgon ( måndag) åka in för en insättning av en blastocyst vet dock inte om de ringer och säger att den inte klarade upptiningen eftersom ja endast har en så kan de vara mkt väl fallet att ja får börja om helt på ett färskt försöka, ja tycker dock inte d skulle vara sååå farligt eftersom vi gjorde korta protokollet och det gick på endast 10 dagar lr nått allt som allt. Vi får se hur det går. Hoppas man kommer in i denna grupp alla andra grupper är så pass tajta redan att man knappt får svar Lol o min förra där e ju alla blivande mammor. Hur går det för er då?


    Självklart får du hoppa in här! :)
    Hoppas att allt har gått bra idag, håller tummarna för att det går vägen.
  • Sops
    Filli89 skrev 2016-05-30 17:07:22 följande:

    Hej tack alla fina. Det gick bra de ringde inte imorse och vi fick tillbaka en 6 dagars blastocyst fick även se när den knäcktes ur sitt skal på skärmen innan de satte in den, hur coolt som helst. Hon sa att blastocyster fäster samma dag lr dagen efter så vi får se hur det går denna gång. Även om ja blir gravid kommer oron vara maximal hur som helst på grund av de som hänt. Ruvar dag 1 imorn test dag 1e juni.


    Vad spännande! 

    Jag var på vul idag och det såg bra ut, många äggblåsor men lite små än så länge
  • Sops
    Plaztiq skrev 2016-06-02 15:11:31 följande:
    Ska du få fortsätta med sprutorna eller blir det äp snart? :)
    Jag fortsätter med sprutorna till på lördag och så blir det äp på tisdag! Var på vul idag igen och de varnade för att jag eventuellt kommer att bli överstimulerad (15äggblåsor på vardera sida). Känns sådär men tydligen behövde äggen vara "väldigt mogna" som läkaren uttryckte när man använder sig av frysta spermier.
    Hur går det för dig? Har du fått komma på vul än?
  • Sops
    hoppas 2014 skrev 2016-06-02 19:23:23 följande:

    Hej

    Hoppar in här om jag får.

    Vi gjorde äggplock i Falun idag. Tok öm nu efter men nöjd över att de fick ut 10 ägg. Får se imorgon imorgon hur många som befruktas.

    Detta är vårt 3e äggplock men 4e försök (IVF1; 3 ägg 1 t mig ingen t frysen-minus, IVF2; 5 ägg befruktade överstimulerad så totalfrys av 2st 6 dagars o 1st 5 dagars, IVF3a; svarade inte på behandlingen så FET av 2 st 6 dagars -Plus men MA som upptäcktes i v8).

    Har varit tufft i höst o framför allt i vår med missfallet. Hoppas innerligt på att det är vår tur nu.

    Håller tummarna för er andra med


    Välkommen hit! Förstår att ni har haft en tuff resa och hoppas att det tar sig nu. Har ni fått svar på hur många som blev befruktade?
  • Sops
    Plaztiq skrev 2016-06-03 16:48:10 följande:
    Jaha se där, hur känns de då? Har du fått nå biverkningar?
    Jag var där idag, jag har väldigt ont i nedre delen av magen och svullnar upp och svårt o andas när jag jobbar men han kunde inte se varför det blir så. Jag hade inte så många äggblåsor så ska fortsätta tills på onsdag..
    Jag känner inte av någon överstimulering än! Men är precis som du väldigt öm, svullen, lite illamående och extremt lättretlig. Hormoner är inte min grej, haha.
    Hoppas att allt ser bra ut på onsdag och att du får ett "okej" då!
  • Sops
    Plaztiq skrev 2016-06-05 16:38:41 följande:
    Vad skönt att du inte fått nån överstimulering :) slutade du med sprutorna igår? Hoppas på mänga ägg för er på tisdag! :) nä jag förstår dig om hormonerna haha min sambo sa att det här har varit den värsta menstiden haha
    Tog ägglossningssprutan idag, så nu finns det ingen återvändo :D Haha, stackars dessa sambos. Det är tur att dom står ut.
  • Sops
    hoppas 2014 skrev 2016-06-04 22:11:01 följande:
    Tack! 5 befruktades så det blev långtidsodling o insättning på tisdag av 2st små (om någon klarar sig t dess).
    Håller tummarna! Berätta gärna hur det gått
  • Sops

    Nu är äggplocket klart! Det blev hela 36st ägg så det blir ingen ET denna gång. Hoppas att många blir befruktade och klarar sig till frysen så blir det ET efter sommaren istället. Mådde superbra efter äggplocket men såhär ett par timmar senare känner jag mig inte riktigt lika kaxig tyvärr.

  • Sops
    Plaztiq skrev 2016-06-08 10:45:41 följande:

    Dom avbröt min behandling nyss, då jag bara hade en äggblåsa.
    Vill bara skrika rakt ut och gå härifrån. Blir ny behandling i augusti.


    Men nej! Vad händer nu?!
  • Sops
    Filli89 skrev 2016-06-12 00:36:30 följande:

    Fick min mens idag så går ur denna grupp. Andra fet som blir minus verkar inte vara min grej. Kanske ser vissa av er efter sommarstängningen( helst inte,hoppas ni får pluss). Ska nu njuta av sommaren. Ha det bäst.


    Vad tråkigt att höra, vi ses efter sommaren!
    Plaztiq skrev 2016-06-11 16:55:28 följande:
    Hur går de sops? Hur mår du?
    Äntligen börjar jag känna mig som en människa igen! Har mått riktigt pyton men nu är jag bara lite öm och tröttare än vanligt. Det blev en totalfrys eftersom jag blev överstimulerad. Av 36st ägg så var 20st mogna, av dessa 20 ägg så blev 18 befruktade. Får veta i veckan hur många som klarade sig till frysen
    Vi får göra FET efter sommaren, om några klarar sig vill säga..
  • Sops
    Plaztiq skrev 2016-06-13 00:14:58 följande:
    Vad skönt att du mår bättre! Gud vad kul! Väldigt många ägg fick ni! :) super!
    Vill ju veta hur mänga som klara sig, kommer nog va många ska du se.
    Nu får ni njuta av sommaren :)
    6st till frysen! Alltid något
Svar på tråden Ivf juni