• hoppas 2014

Ivf juni

Hej

Hoppar in här om jag får.

Vi gjorde äggplock i Falun idag. Tok öm nu efter men nöjd över att de fick ut 10 ägg. Får se imorgon imorgon hur många som befruktas.

Detta är vårt 3e äggplock men 4e försök (IVF1; 3 ägg 1 t mig ingen t frysen-minus, IVF2; 5 ägg befruktade överstimulerad så totalfrys av 2st 6 dagars o 1st 5 dagars, IVF3a; svarade inte på behandlingen så FET av 2 st 6 dagars -Plus men MA som upptäcktes i v8).

Har varit tufft i höst o framför allt i vår med missfallet. Hoppas innerligt på att det är vår tur nu.

Håller tummarna för er andra med

• hoppas 2014
    Sops skrev 2016-06-03 12:42:55 följande:

Välkommen hit! Förstår att ni har haft en tuff resa och hoppas att det tar sig nu. Har ni fått svar på hur många som blev befruktade?

Tack! 5 befruktades så det blev långtidsodling o insättning på tisdag av 2st små (om någon klarar sig t dess).
  • hoppas 2014

Sops; hoppas du inte kommer må allt för dåligt. För mig var 1a dygnet värst när ja blev överstimulerad men va dålig i 1 v ungefär. Det positiva är ju antalet ägg såklart så vi håller tummarna för många bra o starka att frysa.

Vi har precis kommit hem från Falun där vi har gjort insättning av 2st fina blastisar. De 3 andra odlas vidare t imorgon för att se om de kan frysas.

• hoppas 2014

Jag testade positivt idag på rd 13 så ja andas ut lite iallafall (har ju MA i bagaget tidigare i vår). Ska göra intralapiddropp på onsdag och fortsätter med lutinus o en medicin till fram till v8 denna gången.

Kram till er som inte lyckades den här gången.

• hoppas 2014
    Filli89 skrev 2016-06-21 04:04:38 följande:

Hej grattis till ditt pluss hoppas det blir bättre denna gång. Jag undrar gällande intralapiddroppen som Du nämnde har kikat lite på de i Athen gruppen men eftersom d är en stor grupp och de har så mkt kunskap strunde ja i att gå in där men ja e inne på de då färd immunförsvaret, hur går du till väga för att få hjälp med dropparna? O var får du tag i de?

Jag gör IVF via Falun o får det via dem. Jag bor i Stockholm och gör vissa av droppen som tex nu imorgon hos Marie på Ferilitetplus. Har tom 4 påsar hemma ifall du vill ha..

Jag har inte gjort utredning för ev immunförsvarsproblem, Falun testar gärna alternativa lösningar ändå..
Svar på tråden Ivf juni