• Filli89

Ivf juni

Hej tjejer hoppar här om det är okej även om jag ligger lite före. Jag fick missfall förra månaden i v10 och ska nu imorgon ( måndag) åka in för en insättning av en blastocyst vet dock inte om de ringer och säger att den inte klarade upptiningen eftersom ja endast har en så kan de vara mkt väl fallet att ja får börja om helt på ett färskt försöka, ja tycker dock inte d skulle vara sååå farligt eftersom vi gjorde korta protokollet och det gick på endast 10 dagar lr nått allt som allt. Vi får se hur det går. Hoppas man kommer in i denna grupp alla andra grupper är så pass tajta redan att man knappt får svar Lol o min förra där e ju alla blivande mammor. Hur går det för er då?

• Filli89

Hej tack alla fina. Det gick bra de ringde inte imorse och vi fick tillbaka en 6 dagars blastocyst fick även se när den knäcktes ur sitt skal på skärmen innan de satte in den, hur coolt som helst. Hon sa att blastocyster fäster samma dag lr dagen efter så vi får se hur det går denna gång. Även om ja blir gravid kommer oron vara maximal hur som helst på grund av de som hänt. Ruvar dag 1 imorn test dag 1e juni.

• Filli89

Kläcktes ska de stå och test dag kan ju inte vara 1 juni haha utan 12 juni.

• Filli89
    Emmybear skrev 2016-06-06 18:08:08 följande:

Jag fick en fem dagars blasto insatt i lördags, testdag är 15nde. Till min dumma fråga, vilken ruv-dag är nu på?

Ja hade insättning förra måndag så är på dag 8 nu om man räknar efter tolv och ja har test dag 12 då borde du vara på rd 5 eftersom du har td tre dagar efter mig.
  • Filli89

Fick min mens idag så går ur denna grupp. Andra fet som blir minus verkar inte vara min grej. Kanske ser vissa av er efter sommarstängningen( helst inte,hoppas ni får pluss). Ska nu njuta av sommaren. Ha det bäst.

• Filli89
    hoppas 2014 skrev 2016-06-20 11:11:13 följande:

Jag testade positivt idag på rd 13 så ja andas ut lite iallafall (har ju MA i bagaget tidigare i vår). Ska göra intralapiddropp på onsdag och fortsätter med lutinus o en medicin till fram till v8 denna gången.

Kram till er som inte lyckades den här gången.

Hej grattis till ditt pluss hoppas det blir bättre denna gång. Jag undrar gällande intralapiddroppen som Du nämnde har kikat lite på de i Athen gruppen men eftersom d är en stor grupp och de har så mkt kunskap strunde ja i att gå in där men ja e inne på de då färd immunförsvaret, hur går du till väga för att få hjälp med dropparna? O var får du tag i de?
  • Filli89
    hoppas 2014 skrev 2016-06-21 06:17:22 följande:

Jag gör IVF via Falun o får det via dem. Jag bor i Stockholm och gör vissa av droppen som tex nu imorgon hos Marie på Ferilitetplus. Har tom 4 påsar hemma ifall du vill ha..

Jag har inte gjort utredning för ev immunförsvarsproblem, Falun testar gärna alternativa lösningar ändå..

Jaa gärna vill veta lite mer kan du inboxa mig vill veta hur det funkar för ja tror mitt fall kan vara missfall just av färska försök frysta försök verkar ändå inte leda nånstans har två försök färsk inklusive frysta som ja är skeptisk för tänkte prova akupunktur samt de där med droppar.
Svar på tråden Ivf juni