• cesso79

Förskolan Skogsgläntan Älvsjö/Hägersten/Solberga

När vi ställde vår dotter i förskolekö så valde vi dom populära förskolorna kring telefonplan. Planerad förskolestart kom närmre och närmre men köplatserna minskade knappt.

Eftersom vi bor i Hägersten per postnummer, men tillhör Älvsjö stadsdelsförvaltning så var det Älvsjö som hade i uppdrag att ordna med garantiplats åt oss.

Erbjudandet vi fick var på Skogsgläntan förskola på Sulvägen. Var ordentligt skeptisk men gick dit på ett besök. Vi tackade ja till platsen och tänkte att vi står kvar i kö till dom "bättre" förskolorna så kan vi byta senare.

Nu, ett halvår senare har vi blivit erbjudna plats på fyra av fem val vid telefonplan och tackat nej till samtliga. Och även tacka nej till att stå kvar i kön till vårt förstahandsval.

Vi är så oerhört nöjda med vår garantiplats och vill pusha lite för denna förskola om fler föräldrar får erbjudande om plats här. Så glad att vi fick chansen att låta vår dotter gå här. (Jag själv googlade en del och hittade inget om denna fsk när vi fick erbjudandet)

Pedagogerna och övrig personal är fantastiska, maten är bra, barngrupperna små, allt är så bra ordnat, dom är flexibla med tiderna (superbra för mig som tar jobb med kort varsel) , personalen lyssnar och tar till sig om man har önskemål, väldigt lite omsättning av personal (om jag fått rätt info) , och man märker att personalen har tid för barnen. Aldrig har vi hämtat vår dotter och blöjan har varit full, aldrig har hon stått och gråtit och ingen har haft tid för henne (och jag kommer olika tider och hämtar varje dag) och alltid känns det tryggt att lämna henne till personalen på förskolan.

Lokalerna är slitna och aningen tråkiga, men vad gör det när det finns så mycket omtanke och lycka! Gården däremot är ljuvlig och levande.

Tack personalen på Skogsgläntan för att ni tar hand om det bästa vi har när vi måste arbeta.

• Svar på tråden Förskolan Skogsgläntan Älvsjö/Hägersten/Solberga
  • MGJS

Hej,

Vad roligt att höra. Vi funderar på att sätta vårt barn i den fsk. En lite random fråga dock: har de barnvagnsparkering?

Svar på tråden Förskolan Skogsgläntan Älvsjö/Hägersten/Solberga