• Anonym (Fet)

hur ska man klä sig när man ser ut så här?

Är fet och allt sitter på magen, ser gravid ut i 9 mån, typ.
    Smala ben och 1.60.
    Vilka kläder kan man se ok ut?

• Svar på tråden hur ska man klä sig när man ser ut så här?
  • Anonym (kom-i-form)

I träningskläder?

Finns tyvärr inget bättre svar, men kläder sitter bättre om man är tränad.

• Anonym (Våga)

Mitt tips är bara att ha på det du själv känner dig bekväm i!

Det gör jag själv iallafall :)

• Anonym (Mjo)

Jag skulle använda något stödplagg undertill (gördel/trosa som håller in) för att få bort det värsta av magen. Klä dig inte i för stora kläder bara för att dölja, man ser oftast bara ännu större ut, men heller inte för tajt för det brukar inte vara så fint. Någon top eller klänning som sitter åt snyggt kring bysten men inte allt för tajt kring magen.

• Anonym (pippi)

Bukfetma orsakas av överskott av manligt könshormon och stress. Så käka mer soja för att få i dig mer östrogener och börja träna och sova mer och bättre för att varva ner så blir du förhoppningsvis av med överskottskilona runt magen.

• Grannen

Framhäv det som är bäst! Välj kläder som visar benen och som smiter åt runt byst och armar och som är vidare över buken.
    Har du testat house of Lolas klänning make a wish dress?

• Anonym (Fet)
    Anonym (kom-i-form) skrev 2016-05-09 22:24:19 följande:

I träningskläder?

Finns tyvärr inget bättre svar, men kläder sitter bättre om man är tränad.

Jag har tagit tag i träning och kost efter år av depression, fått några barn osv.
    Jag trivs inte alls med mig själv nu.
    Under tiden vill jag ju ändå klä mig snyggt vilket är svårt med magen.
  • Anonym (Abc)

Lägg pengar på kläder med kvalitet och klä dig i kjolar med snygga toppar och klänningar, inte byxor och leggings. Framhäv bröst och ben (men utan att bära kortkort).

• Anonym (Fet)

Tack för alla tips ????

• Anonym (Fet)

Skulle vara en smiley istället för frågetecken.

• Anonym (Fet)
    Anonym (pippi) skrev 2016-05-09 22:36:06 följande:

Bukfetma orsakas av överskott av manligt könshormon och stress. Så käka mer soja för att få i dig mer östrogener och börja träna och sova mer och bättre för att varva ner så blir du förhoppningsvis av med överskottskilona runt magen.

Ska testa, dock är det mer än överskottskilon, har 10-15 kg övervikt och det mesta sitter på magen.
    Har inga höfter eller rumpa, smala ben, smala armar.
  • Kenno

Ja alltså det bästa är ju såklart om du börjar träna och äta bättre så du går ner de kilorna du inte trivs med, men det säger ju sig självt.

Jag personligen tycker inte det är så smickrande med för tajta kläder på den typen av kropp men som tidigare sagt, satsa på att framhäva det du tycker bäst om. Det betyder inte att du ska flasha brösten för att dra uppmärksamhet dit, det gör bara saken värre. Någon nämnde en sådan gördel/ "hålla in magen plagg". Det syns ofta i sånna " göra om min stil" program på tv för de som bär på lite extra kilon. Kolla också runt på nätet, finns ju massa sånna program du kan få inspiration av :)

• Anonym (pippi)
    Anonym (Fet) skrev 2016-05-10 13:06:05 följande:

Ska testa, dock är det mer än överskottskilon, har 10-15 kg övervikt och det mesta sitter på magen.

Har inga höfter eller rumpa, smala ben, smala armar.

Anonym (Fet) skrev 2016-05-09 23:04:59 följande:

Jag har tagit tag i träning och kost efter år av depression, fått några barn osv.

Grattis! Är glad för din skull! :)

Gjorde precis samma sak som du för några år sedan år mår så mycket bättre än någonsin.

Mitt bästa råd är att fokusera på livsstilsförändringar som du mår bra av. Utan att du märker det kommer vikten och kroppen att följa med (fast "eftersläpande" haha). Och vips en dag är din kropp lika snygg som du mår :)

Skippa sockret helt, ät mycket grönt, sov ordentligt och träna regelbundet så kommer det ge resultat :)
  • Anonym (Fet)
    Kenno skrev 2016-05-10 13:28:04 följande:

Ja alltså det bästa är ju såklart om du börjar träna och äta bättre så du går ner de kilorna du inte trivs med, men det säger ju sig självt.

Jag personligen tycker inte det är så smickrande med för tajta kläder på den typen av kropp men som tidigare sagt, satsa på att framhäva det du tycker bäst om. Det betyder inte att du ska flasha brösten för att dra uppmärksamhet dit, det gör bara saken värre. Någon nämnde en sådan gördel/ "hålla in magen plagg". Det syns ofta i sånna " göra om min stil" program på tv för de som bär på lite extra kilon. Kolla också runt på nätet, finns ju massa sånna program du kan få inspiration av :)

Nej jag tycker inte det heller, och det är inte snyggt med tex tunikor för då ser man dubbelt så stor ut, därför det är så svårt.
    Hade ju klart varit lättare att klä sig om allt suttit jämnt på kroppen.
    Får väl testa något sånt :)

Längtar tills jag blivit av med magen och kan ta på mig vad som helst, ska bli skönt :)
  • Anonym (Fet)
    Anonym (pippi) skrev 2016-05-10 16:15:32 följande:
    Anonym (Fet) skrev 2016-05-09 23:04:59 följande:

Grattis! Är glad för din skull! :)

Gjorde precis samma sak som du för några år sedan år mår så mycket bättre än någonsin.

Mitt bästa råd är att fokusera på livsstilsförändringar som du mår bra av. Utan att du märker det kommer vikten och kroppen att följa med (fast "eftersläpande" haha). Och vips en dag är din kropp lika snygg som du mår :)

Skippa sockret helt, ät mycket grönt, sov ordentligt och träna regelbundet så kommer det ge resultat :)
    Tack :)
    Det ska bli så skönt att må bättre och bli av med magen :)
Svar på tråden hur ska man klä sig när man ser ut så här?