• wioop

Alkohol efter operation

När igen kan man börja dricka alkohol? 
    Opererade käkarna för 3 veckor sedan och undrar om jag kan dricka nu i helgen? Min läkare har inte sagt något om alkohol

• Svar på tråden Alkohol efter operation
  • Anonym (Hmm)

Äter du smärtstillande?

• volvo142

fråga din läkare själv skulle jag avstå lite extra tid inte värt att chansa ju :/

• wioop
    Anonym (Hmm) skrev 2016-05-09 23:22:04 följande:

Äter du smärtstillande?

Nej ingenting
    volvo142 skrev 2016-05-09 23:22:52 följande:

fråga din läkare själv skulle jag avstå lite extra tid inte värt att chansa ju :/

Hon är svår och få tag i och hon har aldrig nämnt något om alkohol. 
    Vad är inte värt och chansa? Tänker du att alkoholen gör att läkningstiden blir längre eller chansen som finns att skada sig som gör att du inte skulle chansa?  
  • Voluptuous Shalimar

Om du inte tänker dricka dig full ser jag inget problem. Ett par glas vin kommer knappast att göra någon skillnad whatsoever.

• wioop
    Voluptuous Shalimar skrev 2016-05-10 12:40:05 följande:

Om du inte tänker dricka dig full ser jag inget problem. Ett par glas vin kommer knappast att göra någon skillnad whatsoever.

Tack för svar!
  • volvo142
    wioop skrev 2016-05-10 11:18:32 följande:
    Nej ingenting

Hon är svår och få tag i och hon har aldrig nämnt något om alkohol. 
    Vad är inte värt och chansa? Tänker du att alkoholen gör att läkningstiden blir längre eller chansen som finns att skada sig som gör att du inte skulle chansa?  
    Om du äter mediciner och att det säkert kan vara skadligt.
    wioop skrev 2016-05-10 14:43:13 följande:
    Tack för svar!
    Voluptuous Shalimar skrev 2016-05-10 12:40:05 följande:
    Men du har fått det svaret du ville ha nu så..

• Voluptuous Shalimar
    volvo142 skrev 2016-05-11 01:00:15 följande:

Om du äter mediciner och att det säkert kan vara skadligt.Men du har fått det svaret du ville ha nu så..

Jag tog för givet att ts inte äter mediciner som man inte får ta ihop med alkohol. En sådan detalj hade ju varit minst sagt relevant info i trådstarten.
  • wioop
    volvo142 skrev 2016-05-11 01:00:15 följande:
    Om du äter mediciner och att det säkert kan vara skadligt.
    wioop skrev 2016-05-10 14:43:13 följande:
    Tack för svar!
    Men du har fått det svaret du ville ha nu så..

Jag vet redan att man inte får blanda alkohol+medicin. Hade jag fortfarande tagit mediciner hade jag aldrig ens frågat om alkohol. 
    Voluptuous Shalimar skrev 2016-05-11 06:12:41 följande:
    Jag tog för givet att ts inte äter mediciner som man inte får ta ihop med alkohol. En sådan detalj hade ju varit minst sagt relevant info i trådstarten.
    Precis, de va nog 2 veckor sen jag tog mediciner. 
  • LaFontaine

Jag tog ett glas vin dagen efter en knäoperation i narkos. Det var inga problem enligt läkaren (som faktiskt föreslog det själv). Om du inte tar några mediciner och inte har någon infektion finns det inget som hindrar så här långt efter. 

• wioop
    LaFontaine skrev 2016-05-11 11:23:24 följande:

Jag tog ett glas vin dagen efter en knäoperation i narkos. Det var inga problem enligt läkaren (som faktiskt föreslog det själv). Om du inte tar några mediciner och inte har någon infektion finns det inget som hindrar så här långt efter. 

Härlig läkare! 
    Nej tänker också att de inte ska vara något problem. Men eftersom de är både käkarna jag har kapat av och förflyttat så känns de lite "osäkrare" än om jag skulle ha opererat armen och de hade gått tre veckor. Vet inte riktigt varför jag fått den känslan. 
  • Anonym (Rationell)
    wioop skrev 2016-05-11 11:29:03 följande:
    Härlig läkare! 
    Nej tänker också att de inte ska vara något problem. Men eftersom de är både käkarna jag har kapat av och förflyttat så känns de lite "osäkrare" än om jag skulle ha opererat armen och de hade gått tre veckor. Vet inte riktigt varför jag fått den känslan. 
    Vad skulle alkoholen göra för skada menar du? Drick på du.
Svar på tråden Alkohol efter operation