• Anonym (Får ni?)

Dricka kaffe på jobbet

Får ni dricka egoistiskt kaffe medan ni arbetar? Exempelvis medan ni sitter framför datorn?

• Svar på tråden Dricka kaffe på jobbet
  • Carambolan

Absolut. Vi har bara en enda gemensam fikapaus på kontoret (fredagar kl 15). 2-3 gånger om dagen brukar vi som sitter i samma rum däremot gå tillsammans till kaffemaskinerna, hämta kaffe och sen ta med det tillbaka till skrivborden.

• Anonym (Får ni?)
    Carambolan skrev 2016-05-10 13:52:14 följande:

Absolut. Vi har bara en enda gemensam fikapaus på kontoret (fredagar kl 15). 2-3 gånger om dagen brukar vi som sitter i samma rum däremot gå tillsammans till kaffemaskinerna, hämta kaffe och sen ta med det tillbaka till skrivborden.

Men finns det restriktioner gällande det? Dvs att ta med dig koppen till arbetsrummet?
  • Kjell2

I vissa av våra lokaler få vi inte ta in mat och dryck, lab och produkionsutrymmen t ex. På kontrorsrummen får vi äta och dricka så länge vi håller rent.

• Carambolan
    Anonym (Får ni?) skrev 2016-05-10 13:53:54 följande:

Men finns det restriktioner gällande det? Dvs att ta med dig koppen till arbetsrummet?

Nä, inte alls. Den enda restriktionen vi har är att städpersonalen inte bär ut disken, vi måste själva ställa den i pentryt (där de ansvarar).
  • Don3

Här får du dricka kaffe var, hur och hur mycket du vill, bara du inte spiller på dokumenten.

Du frågar av vilken anledning?

• Anonym (Får ni?)

Jag arbetat på kontor. Vi får aldrig ta med oss kaffe till kontorsrummet. Vi får stå vid kaffemaskinen och dricka kaffe. Det finns inte ens bord stt sitta vid för att fika sitt kaffe

• Anonym (!?)

Egoistiskt kaffe?? Är det en särskilt självisk sort? Eller menar du att man utesluter alla andra om man själv intar sitt kaffe vid datorn?
    Hur som helst... här på sjukhuset får vi dricka så mycket kaffe vi vill, vid bord eller dator, men givetvis inte under patientkontakt eller praktiskt arbete.

• sextiotalist

Här får man dricka hur mycket kaffe man vill och även var man vill. Det gäller självklart både te och choklad också.

• Fjäril kär

Vi dricker kaffe vart vi vill så länge vi bara tänker oss för.  Jobbar med djur så kaffemuggar bör av förklarliga skäl inte placeras så djur kan skadas av tex en trasig kopp. 

• annzah
    sextiotalist skrev 2016-05-10 14:31:20 följande:
    Här får man dricka hur mycket kaffe man vill och även var man vill. Det gäller självklart både te och choklad också.
    Samma här, tack och lov! Vi har gemensamt fika på torsdagar, men annars är det antingen "egoistiskt" eller spontana gemensamma pauser. 
  • MajaMaria79

Tycker det låter väldigt strängt att man ska behöva stå upp vid kaffemaskinen och dricka. Jag dricker helst halvljummet kaffe också, skulle jag då behöva stå där och vänta på att det ska svalna? 

på mitt jobb är det fritt fram att dricka kaffe när helst vi vill så länge inte brukaren behöver oss till annat

• Anonym (jadå bytt jobb)

Jajemen vi får dricka kaffe.. röka på rasterna. snusa. gillar själv inget av grejerna men skulle dom börja med "policy" och sådan skit.. skulle jag överväga att säga upp mig HATAR överförmynderi.  Snart får du inte dricka cola till lunchen bytt jobb TS innan det ballar ur totalt.

• Anonym (Hervor)
    Anonym (Får ni?) skrev 2016-05-10 13:49:50 följande:

Får ni dricka egoistiskt kaffe medan ni arbetar? Exempelvis medan ni sitter framför datorn?

Ja, så länge man inte spiller på tangentbordet. Nu är kaffet uselt så många tar med sig kaffe i termos hemifrån.
  • Anonym (hh)

Japp och äta och vila och ta rast när man vill, sålänge uppgifterna blir gjorda i tid får vi disponera den tiden hur vi vill och göra vad vi känner för

• Anonym (Jossan)

Vi får inte det utan vi dricker alla ur samma karaff. Lite som nattvarden fast med kaffe dårå. I början tyckte jag det kändes jättekonstigt, som en ritual. Men nu har jag vant mig.

Svar på tråden Dricka kaffe på jobbet