Inlägg från: Magaluffen |Visa alla inlägg
  • Magaluffen

blivit sjukskriven i tredje trimetern?

Jag blev sjukskriven på deltid någonstans i mitten av graviditeten. Främst på grund av trötthet, men jag hade också svår foglossning (som delvis orsakade utmattningen). Sista trimestern jobbade jag halvtid. Så här i efterhand inser jag att jag borde varit heltidssjukskriven. Jag gjorde sååå många misstag, som mina snälla stackars kollegor rättade till bakom min rygg (har de berättat senare). Men när man blir stegvis sämre fattar man inte alltid hur dålig man faktiskt är.

Så här i efterhand kan jag tycka att om man måste ligga ner på golvet under mötena är det kanske bra att vara hemma. Men psykiskt hade det blivit otroligt tungt.

Jag var också deltidssjukskriven några månader av min föräldraledighet pga foglossningen. Hade jag inte haft ett stillasittande arbete hade jag varit det nu med (två år efter födelsen). Har ni foglossning - var väldigt rädda om er! För ett fåtal hänger det kvar i måååånga år.

• Magaluffen
    framtiden skrev 2016-05-11 08:03:19 följande:

Vad skrev läkaren på ditt intyg?

Jag är ju väldigt instabil vanligtvis så allt är ju extra jobbigt nu.

Är väldigt rädd över hur läkaren kommer bemöta mig, han är en gubbe som jag fått känslan av är ganska hård

Gå till en annan läkare!
Svar på tråden blivit sjukskriven i tredje trimetern?