Inlägg från: Anonym (Jaoa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaoa)

Hu hittar jag tillbaka?

Jag känner dig inte och kan vara helt fel ute nu, så ta inte illa upp. Du har inte funderat på om du har någon diagnos eftersom du mår dåligt, typ bipolär.

Annars vet jag hur det är att må dåligt och använda skapande för att må bra. Tror emellertid det är väldigt svårt att bli konstnär. Kanske du kunde satsa mer på konstpedagog eller lärare i bild eller liknande där det finns jobb.

Tycker du borde tala med en studie- och yrkesvägledare om din framtid och studier och ha samtalskontakt för att reda ut dina svårigheter.

• Anonym (Jaoa)

Det löser sig nog! När jag var 29 år mådde jag också väldigt dåligt och gick på antidepressiva. Jag blev trött av medicinen så slutade med den för att jag inte orkade göra något. Istället avslutade jag studierna och jobbade lite med det varje dag för att komma framåt. Även om jag var trött så tog jag myrsteg för att bli klar. Lyckades till slut med körkortet och examen och jobb på några år och sen dess har jag mått bra.

Det kan också bara vara så att du just nu är nere i en svacka för att du inte känner att du kommer framåt i livet. Om du försöker ta dig framåt och lyckas med myrstegen så kommer du till sist att komma ur svackan och sen må bättre.

Lät som en bra idé att skriva ner vad som är jobbigt och vad du kan göra åt det.

Sov gott nu, sömntuta liksom jag. Natti, natti!

Svar på tråden Hu hittar jag tillbaka?