Skulle du kunna bo med främlingar/bli inneboende?
Hej där!
Har en fråga! Skulle du kunna tänka dig att hyra ett rum antingen i en lägenhet eller ett hus? Dvs du bor tillsammans med andra människor, inte dina vänner eller familj.
Bor nära en storstad där många studerar, och jag har själv en idé att någon gång i framtiden göra detta. Och jag vet ju att man har dålig ekonomi då - så att hyra ett rum i ett helt nyrenoverat hus vore ju ganska lockande, eller? Slår ju studentboende på campus där man delar med en stor mängd människor.
Tänkte mest kolla intresset för detta, om någon faktiskt kan tänka sig det. Skulle vara ett helt nyrenoverat hus i toppskick cirka 20 minuter ifrån campus med buss. Hyran skulle kanske ligga på 2000-2500 kr/månad och då ingår allt (inte mat då såklart!) Skulle ju även va bra för mig som student då även jag skulle bo billigare än i en fjuttig studentlägenhet om man har 3 stycken inneboende.
Och undrar även för folk som inte är studenter - skulle du kunna tänka dig att bli inneboende hos någon? I norge är det ju väldigt vanligt i alla fall! Folk som bor i trånga lägenheter. Här bor man ju som sagt i ett toppmodernt hus utan trängsel.