Inlägg från: FrozenGarden |Visa alla inlägg
  • FrozenGarden

Helt omöjligt att få lån!!

Jag är en tjej på 25år som dragit på mig rätt mycket skulder. Har runt 25.000 hos Kronofogden och 60.000 hos olika inkassoföretag. Jag fattade en del dåliga beslut och var sen arbetslös länge. Nu har jag jobbat det senaste året men varit timvikarie och haft svårt att betala på skulderna med så osäker inkomst. Jag har nu ett nytt jobb. Jag har ett vikariat under sommaren och kommer sen bli fast anställd. Jag har sökt lån precis överallt men blir nekad på varje ställe. Jag vill få allt samlat och betala varje månad så jag blir av med skiten. Allt är utspritt nu och det känns totalt omöjligt. Finns det något ställe som kan bevilja mig? För jag tror seriöst jag har testat 100 ställen vid det här laget!

• Svar på tråden Helt omöjligt att få lån!!
  • FrozenGarden

Kronofogden gör redan en utmätning på min lön. Jag har försökt göra avbetalningsplaner på alla ställen men de vill ha ett par hundra allihop och det blir tillsammans väldigt mycket och dessutom rörigt att ha det utspritt. För att inte nämna räntan på varje ställe. Jag får tillbaka 13.540kr på skatten som Kronofogden tar. Sen gör de en utmätning. Min farfar undervisar i ekonomi och juridik och sa att de flesta inkasso inte så gärna skickar till Kronofogden för att de inte tjänar på det. De kan hålla på skulden i bra många år. Så min plan är väll att få bort Kronofogden om ett år ungefär. Men då får jag likförbannat inget lån för att det måste passera 3 år.

Svar på tråden Helt omöjligt att få lån!!