• krakel

Mobilförvaring ute

Tänkte bara kolla vad era barn brukar ha sina mobiler när de är ute på gården.

Nu när sommaren kommer så finns det ju inga jackfickor att ha den i. och i byxfickan ligger en ju inte särskilt säkert.

• Svar på tråden Mobilförvaring ute
  • volvo142

Lägger den på närmsta bord eller i fickan men du spelar fotboll och har dig? förstår inte riktigt,

• flygrl
    volvo142 skrev 2016-05-12 00:00:29 följande:

Lägger den på närmsta bord eller i fickan men du spelar fotboll och har dig? förstår inte riktigt,

TS e fundersam över var BARN kan ha sina mobiler när dom e ute och leker. Särskilt på sommaren när det inte finns så många fickor och stoppa den i.
  • cosinus
    krakel skrev 2016-05-11 08:34:30 följande:

Tänkte bara kolla vad era barn brukar ha sina mobiler när de är ute på gården.

Nu när sommaren kommer så finns det ju inga jackfickor att ha den i. och i byxfickan ligger en ju inte särskilt säkert.

Min dotter har aldrig med sig sin telefon annat än när hon bussar till och från skolan och då har hon den i jackfickan/skolväskan. 

På sommaren om hon åker buss till stan så tar hon oftast den (hon har busskortet i skalet) och anpassar då klädsel efter att det ska finnas en ficka eller så tar hon en sån där man hänger runt halsen. Gissar att hon snart går över på att köpa någon mindre handväska. Hon är 12 och har gjort likadant sen hon fick telefon som 10-åring.

Men ute, eller hos kompisar har hon aldrig med den vilket jag tycker är lika bra just för att då slipper hon hålla rätt på den.
  • krakel

Oki ta i för svar. Ja alla gör som dem vill men jag tänker mest på att jag vill kunna få tag på mitt barn när hen ska hem och det går ju inte att ropa in dem när de ska hem eller om jag behöver gå iväg innan hen kommit hem. Men jag tackar för svar.

Svar på tråden Mobilförvaring ute