• mersi89

Min dotter skrek i 4 h

Hej måste berätta en märklig grej min tjej e 2 år och 5 månader. hon fick halsfluss i fre o dricker penicilinn men mår bra sen söndags o gått på dagis som vanligt. Men idag... Vi gick hem och strx utsnför hemmet så ramla hon inget farligt skrapa upp sig lite på knät.. Därerfter börja hon skrika och gråta hon grät o grät ocg grät till kl sex. Hon vägra äta deicka leka vi erbjöd bad picknik leka ute inne osv allt möjligt INGET dög. Inte ens godis. Vu vet inte varför hon börja gråta förutom att hon va TRÖTT hon fick lägga sig 18.00 utan mat för hon ville inte ha! Ja fråga dagis idag om hon sov dom sa ja men har svårt att tro det nu. Någon som vart med om nåt liknande?

• Svar på tråden Min dotter skrek i 4 h
  • mersi89

Hade ja märkt nåt konstigt hade ja självklart inte skickat henne till dagis för enl nätet och läkarna ska de ha gått två dagar av antibiotika kuren och vara feberfri samt pigg för att gå på dagis. Hon mådde verkligen super bra. Men imorgon och framöver får hon stanna!!

• Holma
    mersi89 skrev 2016-05-11 22:04:30 följande:

Hade ja märkt nåt konstigt hade ja självklart inte skickat henne till dagis för enl nätet och läkarna ska de ha gått två dagar av antibiotika kuren och vara feberfri samt pigg för att gå på dagis. Hon mådde verkligen super bra. Men imorgon och framöver får hon stanna!!

Då var hon inte sjuk i fredags heller , knappt så penicillinet hunnit verka på två dagar .
  • Orkide

Dagens föräldrar.. Sätter sjuka barn på förskolan för de verkar vara friska och för att barnen säger att de vill till förskolan. En stressig o högljud miljö. Perfekt.

• mersi89

Vadå dagens föräldrar? Ja har tre barn och ja e människa man får göra fel. Ja gör inte de för att tortera mitt barn jag är en sjukt grym förälder med tvillingar & en tvååring ja ger mitt barn all min tid och energi. Ja e den som sitter med henne/dom på akuten i 14 timmar och sover max 3 timmar totalt på ett dygn. Jag städar betalar räkningar leker & sitter INTE på mobilen 95% av tiden när mitt barn är med mig som majoriteten gör. Vi leker med de ena efter de andra och är ute minst 2-3 timmar varje dag. Mina barn är mitt liv och du sitter och dömmer mig efter detta inlägg. Jag skrev detta inlägg i hopp om hjälp & förståelse eftersom ja inte befunnit mig just i denna sits då vi vart rätt skonade (tack gode gud! Från de mesta. Men de väl som alla sidor/forum på nätet man blir påhoppad direkt för ingen kan skriva ett normalt svar utan "gud vilken dålig förälder" jahap men tyck det då!! Ja vet att ja är en 100% närvarande och grym mamma

Orkide skrev 2016-05-11 22:07:34 följande:

Dagens föräldrar.. Sätter sjuka barn på förskolan för de verkar vara friska och för att barnen säger att de vill till förskolan. En stressig o högljud miljö. Perfekt.

• Callo

Ja, det är så lätt att tycka till... Men bry dig inte om det. Du vet bäst själv vilket typ av förälder du är till dina barn.

Jag gissar dock som andra att ditt barn trots allt inte var redo för en dag på förskolan. Ibland kanske det inte är så lätt att avgöra den saken. Men tror du gör klokt i att som du säger, hålla henne hemma resten av veckan.

• ostpaj

Kanske bara var övertrött? Märkt att min tjej blivit tröttare nu pga värmen. Igår t.ex var vi ute flera timmar på em. Helt plötsligt bryter hon ihop, grinar, ledsen och rädd. Anledningen var att en vanlig fluga satt på hennes ben....

• Grus grus

Tre dagar med penicillin har jag alltid hört, inte två. Men det är svårt det där att avgöra. Barnet kan verka frisk och pigg och hålla igång för fullt hemma, men klarar sen inte av förskolans höga tempo. Det är lätt för både dig och andra att vara efterkloka, men den enda anledningen jag kan se är helt enkelt att det hade behövts en extra vilodag. Man lär sig genom åren som förälder och man gör misstag hela tiden. Huvudsaken är att man lär sig till nästa gång.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Orkide
    mersi89 skrev 2016-05-11 22:14:00 följande:

Vadå dagens föräldrar? Ja har tre barn och ja e människa man får göra fel. Ja gör inte de för att tortera mitt barn jag är en sjukt grym förälder med tvillingar & en tvååring ja ger mitt barn all min tid och energi. Ja e den som sitter med henne/dom på akuten i 14 timmar och sover max 3 timmar totalt på ett dygn. Jag städar betalar räkningar leker & sitter INTE på mobilen 95% av tiden när mitt barn är med mig som majoriteten gör. Vi leker med de ena efter de andra och är ute minst 2-3 timmar varje dag. Mina barn är mitt liv och du sitter och dömmer mig efter detta inlägg. Jag skrev detta inlägg i hopp om hjälp & förståelse eftersom ja inte befunnit mig just i denna sits då vi vart rätt skonade (tack gode gud! Från de mesta. Men de väl som alla sidor/forum på nätet man blir påhoppad direkt för ingen kan skriva ett normalt svar utan "gud vilken dålig förälder" jahap men tyck det då!! Ja vet att ja är en 100% närvarande och grym mamma

Jag jobbar på förskola och är rätt less på att föräldrar lämnar sina barn sjuka. Föräldrar är lediga och lämnar barnen 8-9 timmar o förstår inte alls att det är stressigt för barn att befinna sig i barngrupper med 15-22 barn med ca 3 pedagoger och kanske förtjänar lite ledighet. Jag ser föräldrar försöka fuska med timmar vid magsjuka, feber för att sätta tillbaka ungarna innan de ska komma tillbaka.

Du har rätt jag känner inte dig men du fick all frustration från min sida. Inte rätt av mig o jag ber om ursäkt.
  • Oscarsmamma84

Känns som ditt barn var övertrött för då kan de reagera så. Även det att hon närmar sig 3 års åldern. Min son hade ett utbrott igårkväll som varade länge dock inte i 4 timmar. Det e svårt för de små med känslor o särskilt om de e trötta eller inte mår bra. Eftersom hon somnade kl 18 så gissar jag mest på att hon var trött efter en dag på förskolan

• mersi89

Ja förstår verkligen diig och ja hade henne hemma 3 månader när tvillingarna kom pga rädsla för rs virus. Jag har verkligen INGET EMOT att mitt barn ska få vila upp sig de är självklart. Ja e väldigt mån om att dom ska må bra. Men ibland felbedömmer man och ja e bara människa likaså du så de lugnt. Ja hoppas på lite klarhet för alla dessa faser förvirrar mig. Men hon verkar utvilad idag men får ändå stanna ????

Orkide skrev 2016-05-12 05:57:14 följande:

Jag jobbar på förskola och är rätt less på att föräldrar lämnar sina barn sjuka. Föräldrar är lediga och lämnar barnen 8-9 timmar o förstår inte alls att det är stressigt för barn att befinna sig i barngrupper med 15-22 barn med ca 3 pedagoger och kanske förtjänar lite ledighet. Jag ser föräldrar försöka fuska med timmar vid magsjuka, feber för att sätta tillbaka ungarna innan de ska komma tillbaka.

Du har rätt jag känner inte dig men du fick all frustration från min sida. Inte rätt av mig o jag ber om ursäkt.

• sextiotalist

Du gjorde en felbedömning om hur mycket hon orkade egentligen och då blev det ett bakslag. Sådant händer och även om man är pigg hemma, så kan dagismiljön vara tuff.
    När min grabb var liten så var det tre dagar hemma om man gick på antibiotika och om man varit sjuk, en frisk dag hemma (inte feberfri, utan frisk).

Jag tror inte du är en dålig mamma, utan du gjorde en felbedömning av hur mycket din dotter orkade, mänskligt.

• mersi89

Tack de tror jag med!! ??

sextiotalist skrev 2016-05-12 08:51:53 följande:

Du gjorde en felbedömning om hur mycket hon orkade egentligen och då blev det ett bakslag. Sådant händer och även om man är pigg hemma, så kan dagismiljön vara tuff.

När min grabb var liten så var det tre dagar hemma om man gick på antibiotika och om man varit sjuk, en frisk dag hemma (inte feberfri, utan frisk).

Jag tror inte du är en dålig mamma, utan du gjorde en felbedömning av hur mycket din dotter orkade, mänskligt.

• mammalovis

Kollade de öronen på tösen?

Min dotter var totalt upp och ner en natt och vägrade sova, hon typ kravlade på mig och skrek i flera timmar. Plötsligt gick hon och la sig i sin säng några timmar senare och somnade. På morgonen hade hon feber så jag ringde vc. De misstänkte öroninflammation, vilket jag kunde se några timmar senare när hon vaknade och det hade runnit var. Stackar´n hade fått öroninflammation och trumhinnan hade spruckit och jag hade inte fattat någonting. Hon var ca 2 år då, så hon kunde inte förmedla var hon hade ont. Hon behandlades då fortfarande för blöjeksem så jag trodde hon hade fått sån kräm i ögonen, så långt orkade jag tänka mitt i natten som slutkörd mamma.

I er dotters fall borde ju öronen kollats samtidigt med halsen och penicillinet bitit i så fall.

• modsey

My God vilka perfekta mammor det sitter här och hackar i dag.

TS visst kan det vara så att hon är trött eller ett hon fick mer ont eller så var hon arg eller bara något man aldrig kommer få veta.

Att skicka till dagis efter 2 - 3 dagars pc är egentligen inget konstigt om barnet mår bra. Man säger att det slutar smitta efter 2 dagars behandling.

Hoppas hon piggar på sig

• mersi89

Hon e mindre o mindre gnällig nu bara envis men de är hon alltid. Tack för förståelse o tips!?? Vi har faktiskt vart ute igår och idag gick inte att få stopp på henne så mkt som hon lekte men de väl bra:)

• mersi89

Hon e mindre o mindre gnällig nu bara envis men de är hon alltid. Tack för förståelse o tips!?? Vi har faktiskt vart ute igår och idag gick inte att få stopp på henne så mkt som hon lekte men de väl bra:)

Svar på tråden Min dotter skrek i 4 h