• Mamma Evve

    Rd 13 och blöder! orolig!!

    Jag är på RD 13 idag på vårat andra IVF/PGD försök. Hade insättning 29/4 och allt gick hur bra som helst. Läkaren + lab pers sa att detta embryo ( kan vara blastocyt också då ÄP+ befruktning skedde 25/4 )hade väldigt goda förutsättningar och hade utvecklats precis enligt planerna. Allt har gått super fram till igår em då det kom en blödning stor som en 1 krona ca. Detta ca 45 min efter jag satt in en Lutinus.  Blev ingen direkt ökning utan det kom i princip bara på pappret efter toa besök. Sov med trosskydd inatt vilket räckte men det var typ halvfullt imorse när jag bytte. Hoppade in i duschen och satte i ett nytt skydd för säkerhets skull + Lutinus. Blev uppehåll på nånstans mellan 1-1,5 timme. Nu endast en liten tunn strimma blod i skyddet + lite röd/rosa blod när jag torkar mig. Behöver jag oroa mig? nån som varit med om liknande och ändå slutat i en solskenshistoria??Glad

  • Svar på tråden Rd 13 och blöder! orolig!!
  • Cyanea

    Usch, det är så jobbigt med blod :( 

    Här är en tråkig historia och en solskenshistoria. På tredje återförandet med IVF/ICSI plussade jag (RD15) för första gången någonsin. Dessvärre kom blodet samma dag och slutade i ett tidigt MF. 

    Gången därpå odlade de vidare de kvarvarande äggen så jag fick tillbaka en 5-dagars blastocyst. På RD14 kom blodet igen, så vi gav upp och köpte test. Jag ville bara få det överstökat så jag kunde få sörja ifred. Kissade med utspädd eftermiddagsurin på stickan som blev tokpositiv på en gång. Jag var dock pessimistisk och var säker på att jag omöjligt kunde ha sån tur att jag var en sån som blödde OCH var gravid, men på VUL fanns där ett embryo med pickande hjärta. Det blev en liten dotter som är drygt tre månader idag :) 

    Jag tror att mina blödningar åtminstone den andra gången kom från Lutinus. Jag blödde ganska mycket dessutom ända fram tills jag slutade med dem i v. 8.  Jag blödde något mer vid missfallet, men inte mycket. 

    Så oroa dig inte än. Det finns inga garantier, men det är vi kämpare oftast helt medvetna om. Det verkar vanligt att man blöder med Lutinus :) Obehagligt, men det behöver inte betyda något. 

    Jag håller tummarna för att du precis som jag den andra gången får plus och en liten bebis! Lycka till :) 

  • Mamma Evve

    Vad härligt det låter! Jag tog ett RFSU test igår tidig em . Det blev då ett svagt plusGlad strecket var väldigt svagt men det gick att se. Tog ett till RFSU i morse runt kl 5 för att säkert få med morgonurinen. Det blev också svagt positivt! tom något starkare än igår. Nu lyckades också min man skymta strecket!Skrattande Det måste ju ändå betyda nånting!! min riktiga testdag är i morgon på RD 15 så hoppas hoppas ! i morgon ska jag testa med CB digital och vanlig CB

  • Cyanea

    Åh vad härligt!! Jag håller tummarna hårt för att det blir tydligt och fint imorgon då :D Berätta gärna hur det går :) Lycka till!!!

  • Mamma Evve

    Fick Gravid 1-2 på det digitala och ett svagt + på vanliga CB!Skrattande men jag blöder fortfarande fast jag har ingen värk och blödningarna e typ som dom varit sedan i onsdags på RD 12. Blir rött på pappret när jag torkar mig och små fläckar/skvättar i trosskyddet. Ska ringa till Sahlgrenska på måndag morgon. så samtidigt som jag e jätteglad för min lilla kotte så e man lite orolig ändå

  • Mamma Evve

    Tack! Försöker njuta och inse att jag faktiskt e gravid!Skrattande Men i mellanåt så kommer den där oron tillbaka. Hoppas det känns bättre efter jag pratat med Sahlgrenska. Jag vet ju att man kan få blödningar av Lutinusen och så länge jag inte får ont eller det ökar väldigt så försöker jag intala mig själv att jag blöder av vaggisarna! Okey så du blödde fram till v 8 med Lutinus? då finns det ju goda chanser för mig också. Tror jag e i v 5 nu. Har du nån koll på om vi IVF are räknar veckor på samma sätt eller har vi ett "eget" system eftersom vi vet precis när befruktning osv skedde?

  • irrbloss_83
    Mamma Evve skrev 2016-05-15 13:41:27 följande:
    Tack! Försöker njuta och inse att jag faktiskt e gravid!Skrattande Men i mellanåt så kommer den där oron tillbaka. Hoppas det känns bättre efter jag pratat med Sahlgrenska. Jag vet ju att man kan få blödningar av Lutinusen och så länge jag inte får ont eller det ökar väldigt så försöker jag intala mig själv att jag blöder av vaggisarna! Okey så du blödde fram till v 8 med Lutinus? då finns det ju goda chanser för mig också. Tror jag e i v 5 nu. Har du nån koll på om vi IVF are räknar veckor på samma sätt eller har vi ett "eget" system eftersom vi vet precis när befruktning osv skedde?
    Det är så dumt det där. Räknar man enligt ÄL så får man ju "rätt" dag. Men de flesta barnmorskor osv räknar från senaste mens. Så de hävdar allihop med bestämdhet att jag är 3 dagar längre gången än jag är. 
    Jag köper inte det, och bryr mig väl egentligen inte så mycket heller för bebis tittar ju ut när han/hon behagar ändå. Det är väl mer vid ev under- eller överburenhet som de där 3 dagarna kan bli en faktor. Men jag håller tummarna för att det slipper bli så. 

    Grattis till graviditeten! :)
  • Mamma Evve

    Tack så mycket! Känns helt overkligt! Vi har väntat så länge på detta så hoppas nu det går hela vägenHjärta

  • Cyanea

    Oj, ser nu att jag skrivit till dig i en annan tråd! Vill du fortsätta skriva i den här trådan kan du ju svara på mitt inlägg här istället ;) 

Svar på tråden Rd 13 och blöder! orolig!!