• trustisall

Mina barns mamma

Hej! Är lite fundersam . Det är så att jag har 2 barn och jag och deras mamma gjorde slut för cirka 2 år sen. Jag träffade en ny tjej ganska omgående efter att det tog slut och det gjorde hon med! Jag och barnens mamma var tillsammans i ungefär 6 år men när det väl tog slut och vi båda träffa nya så fortsatte vi träffas och umgicks nästan varje dag! Tills det hade gått ett år och vi kom överens om att vi skulle sluta ha sex osv och fortsätta på varsit håll!! Det blev en del bråk om barn och det gick så långt att folk la sig i vårat förhållande och mitt ex nya kille började skriva en del saker så till slut tröttna jag och berätta allt för honom att jag och mitt ex träffades och hade sex osv när dem var tillsammans i ungeför ett år! Men det trodde han inte på och mitt ex gick i taket det slutade med att vi inte prata med varandra på ungefär 6 månader o hon ville inte h med mig att göra mer! Nu lite mer än 1 år senare efter allt detta och mitt ex skaffat barn med sin nya så har hon börjar skriva med mig o träffar mig nästan varje dag! Hon började höra av sig till mig i slutet av sin graviditet och ännu mer nu när hennes nya barn har kommit! Vi pratar varje dag och ses iaf 4 gånger i veckan! Hon skriver med mig dagligen och ringer ungefär varje morgon bara för att prata! Och jag vet inte hur jag ska tolka det? Det värsta är att när jag pratar med en ny tjej eller har träffat nån så tycker hon aldrig att det är kul för mig eller så hon har alltid nåt negativt att säga om den personen! Och både hon och jag vet att bara "vänskap" skulle vi aldrig kunna ha hon är min största och första riktiga kärlek lika så är jag för henne det har hon sagt ett 100 tals gånger! Vet inte hur jag ska ta mig till? Hade inte varit konstigt om allt bara handlade om våra barn vi har tillsammans! Hon döljer ju våran vänskap för sin pojkvän! Snälla gör mig klokare vet inte vad jag ska göra! Och jag ber om ursäkt om skrivningen är lite konstig min telefon är knäpp! MVH

• Svar på tråden Mina barns mamma
  • Långbenopluto

Låt hon vara!

Be henne bara kontakta dig när det gäller barnen och inget annat.

Det var inte särskilt schysst av dig att tjalla för hennes sambo,,, ni är ju lika dålig båda två.

• äldreochklokare

klipp av gummisnodden!

• trustisall

Jag skulle ju aldrig förstörs för henne nu! Och det fanns anledningar till varför jag skrev allt detta till hennes sambo men som jag idag ångrar! Sen är det inte bara att klippa bandet hur som helst när vi har 2 barn och det är min första och största kärlek! Ville bli klokare och få tips på hur jag ska ta mig till!! Hade jag bara kunnat sagt låt mig vara hade jag väl gjort det för länge sen!!!

• äldreochklokare
    trustisall skrev 2016-05-15 00:50:51 följande:

Jag skulle ju aldrig förstörs för henne nu! Och det fanns anledningar till varför jag skrev allt detta till hennes sambo men som jag idag ångrar! Sen är det inte bara att klippa bandet hur som helst när vi har 2 barn och det är min första och största kärlek! Ville bli klokare och få tips på hur jag ska ta mig till!! Hade jag bara kunnat sagt låt mig vara hade jag väl gjort det för länge sen!!!

men du väljer hur du agerar. Om hon ringer dig varje dag, varför? Har du ens frågat henne varför hon har så mkt kontakt med dig efter att ni hade bestämt ni inte skulle hålla på som ni gjort tidigare? Är hon mammaledig och ofta ensam? Varför ringer hon då just dig? Om du accepterar det så fortsätter ju det hela. 

Du kan säga till henne "jag vill att vi ska ha mer distans, vi behöver bara ha kontakt kring barnen" Så enkelt kan det vara. 

Jag tror att du delvis gillar uppmärksamheten annars skulle du ju tyckt alltsammans var väldigt jobbigt men det har du inte riktigt uttryckt. Om hon inte förstår att hon kanske, i längden, lyckas sabba det förhållande hon nu lever i, kanske du får hjälpa henne på traven genom att dra dig undan mer än du gör. 
Svar på tråden Mina barns mamma