trustisall skrev 2016-05-15 00:50:51 följande:
Jag skulle ju aldrig förstörs för henne nu! Och det fanns anledningar till varför jag skrev allt detta till hennes sambo men som jag idag ångrar! Sen är det inte bara att klippa bandet hur som helst när vi har 2 barn och det är min första och största kärlek! Ville bli klokare och få tips på hur jag ska ta mig till!! Hade jag bara kunnat sagt låt mig vara hade jag väl gjort det för länge sen!!!
men du väljer hur du agerar. Om hon ringer dig
varje dag, varför? Har du ens frågat henne varför hon har så mkt kontakt med dig efter att ni hade bestämt ni inte skulle hålla på som ni gjort tidigare? Är hon mammaledig och ofta ensam? Varför ringer hon då just dig? Om du accepterar det så fortsätter ju det hela.
Du kan säga till henne "jag vill att vi ska ha mer distans, vi behöver bara ha kontakt kring barnen" Så enkelt kan det vara.
Jag tror att du delvis gillar uppmärksamheten annars skulle du ju tyckt alltsammans var väldigt jobbigt men det har du inte riktigt uttryckt. Om hon inte förstår att hon kanske, i längden, lyckas sabba det förhållande hon nu lever i, kanske du får hjälpa henne på traven genom att dra dig undan mer än du gör.