Inlägg från: Fröken Apelsin |Visa alla inlägg
  • Fröken Apelsin

Måste gå ner i vikt för att få behandling

Övervikt är tyvärr en hälsorisk som bland annat kan göra det svårare att bli gravid. Hade du rökt hade läkaren tagit upp det också. Hon borde ha sagt det på ett bättre sätt, men hon har rätt i sak. Det spelar ingen roll om du byter läkare, problemet kvarstår ju ändå.

Se om du kan få träffa en dietist så du får hjälp med kosten.

Promenad är inte det bästa sättet att motionera tyvärr, det ger inte så mycket. Rör du inte på dig så mycket i övrigt är det möjligt att du inte ens kommer upp i 10 000 steg per dag.

• Fröken Apelsin
    amandajavisst skrev 2016-05-13 21:05:19 följande:

Du har rätt i vad du skriver. Men VAD i övervikt gör det svårare att bli med barn? Bara siffran på vågen? Det borde vara om man är ohälsosam som det är illa. Men jag är hälsosam och frisk, då kan jag tycka att det är konstigt att en siffra på vågen kan avgöra?

Jag går nu över 10 000 steg om dagen, äter LCHF, så jag tycker att jag borde gå ner i vikt nu!

Du går ner i vikt om du äter mindre kalorier än du gör av med, det gäller oavsett om du bara äter gräddbakelser eller bara morötter.

Tyvärr är vikten inte bara en siffra. Om vi bara tar upp gaviditetsfrågan så innehåller fettvävnaden ett hormon som heter leptit. Det hormonet hämmar cellerna i äggstockarna.

Sedan är det inte hälsosamt att vara överviktig, det finns många faktorer som avgör om man är hälsosam eller inte, om man röker, motionerar etc Så en överviktig person kan vara med hälsosam än en normalviktig då man räknar ihop allt, men själva övervikten är tyvärr aldrig hälsosam.
  • Fröken Apelsin

Som så många andra redan har sagt så äter du inte LCHF. Du ska inte bli sjuk av Vikt Väktarna heller. Det som slår mig då jag läser dina inlägg är att du inte har någon koll alls på hur du ska äta. Eftersom du saknar grundkunskaper skulle jag inte råda dig att läsa på internet, det finns en hel del oseriösa sidor och folk som inte vet vad de pratar om där. Be istället om hjälp av en dietist, du kan få träffa en via sjukvården.

Svar på tråden Måste gå ner i vikt för att få behandling