Måste gå ner i vikt för att få behandling
[quote=76622274][quote-nick]amandajavisst skrev 2016-05-13 22:19:54 följande:[/quote-nick]Idag har jag ätit:
Frukost 09.30: 1,5 dl Yogurtkvarg (3.0 kolh)
Lunch 12.30: 2 smala ost och bacon korvar (3.6 kolh), 1,5 dl frysta morötter (4.0 kolh) och lite ketchup (8.4 kolh).
Mellanmål: 350 ml Drickkvarg (2.8 kolh)
Middag 17.30: Kyckling, grönsaker med sås (restaurang)
Fredagsmys 21.30: 200 g Propud choklad (4.6 kolh)
Vad tycker ni om detta? Är det bra, dåligt? Ska jag ta bort något, lägga till något?
[/
Om du vill äta enligt LCHF tycker jag inte det var så bra. Kvarg innehåller väldigt lite fett som man står sig på och kan därutöver innehålla ganska mycket socker. Ketchup är också big no-no i LCHF.
En LCHF- meny innehåller oftast inga mellanmål helt enkelt för att man står sig så länge på maten att det ska inte behövas. Behöver man äta mellanmål äter man fel typ. När jag åt enligt LCHF var jag tillslut nere på två mål mat om dagen. Då drack jag fettkaffe på morgonen (OBS inget för fettfobiker... Det är en stor kopp kaffemed en msk kokosfett och en msk grädde, alt bara kokosfett) och åt lunch och middag. Inget mer. Du ska ABSOLUT INTE äta olika typer av lågkaloriprodukter eller "fettsnåla" varianter om du vill äta LCHF. Bara rena naturliga ingredienser, det är bäst. Propudding vet jag inte ens vad det är men jag antar att det är någon sorts bantningsvariant av efterätt. Bort med det! OM man har kommit igång med sin viktminskning kan man evt tillåta sig att äta några få rutor mörk choklad, någon enstaka gång. Mn man ska inte planera in det från början för då kommer man 100% säkert misslyckas med LCHF. Nuförtiden finns det massvis av LCHF-efterätter och bakverk mm. Men vill man gå ner i vikt kan man inte tro att man kan svulla på det istf vanliga sötsaker. Det är mer för dem som kanske har nått sin målvikt och mer kör "livsstils-LCHF".
Mitt bästa tips är att gå ut hårt, så att du kommer igång med fettförbränningen. Du kommer må skit i 3-4 dagar - men när du kommer ut på andra sidan är det fantastiskt. Mitt menyförslag:
Frukost: äggröra och bacon
Lunch: Kycklingfilé, grönsaker och en stor klick sås gjord på creme fraiche och kryddor (vanlig sås innehåller ofta vetemjöl, skippa den då är det bättre att lägga på en klick smör)
Middag: Köttfärssås med zuccinipasta.