Måste gå ner i vikt för att få behandling
Som någon annan redan nämnt - om du blir hungrig mellan målen så betyder det ofta att du åt för lite fett till huvudmålet.Frukostar som jag står mig en halv dag på:
Äggröra - 1 ägg, 1/3 paket bacon, stekt i en stor klick smör och en skvätt grädde. Gärna med bladspenat och lite tomat.
Bacon och halloumi, ihop med lite grönsaker
Omelett på grädde, med ost i
Men frukost äter jag bara på helger. Vardagar dricker jag bara kaffe till frukost, men med grädde i. Under en förmiddag kan jag lätt få i mig runt 1 dl grädde i kaffet. Men för många funkar det med kokossmör också. Dessa dagar äter jag en stadig lunch, sen nåt mindre mål till middag/kvällsmat (men fortfarande med hög fetthalt).
Feta grönsaksgratänger är ett toppentillbehör till proteinet. Vilka grönsaker en nu har hemma - broccoli, blomkål, paprika t.ex. Ringla över olivolja, en skvätt grädde eller créme fraiche, salta och peppra, ringla över en god smältost (min favorit: Kavli jalapeno eller paprika), och sen rikligt med riven ost över. Går bra att frysa in också, och slänger en med lite skinka eller korv så har man en full måltid!