Måste gå ner i vikt för att få behandling
Jag blir ganska upprörd när du skriver att du är kränkt, det är du inte alls. Läkaren vill ditt bästa och dessutom så kan övervikt vara ett hinder för att pergotime ska fungera samtidigt som det är en riskfaktor i en graviditet.
Självklart förstår jag att det här är en jobbig situation och kudos till att du känner dig bekväm med din kropp, men den utgör ett hinder i din behandling.
Dessutom kan du förmodligen få igång en egen ägglossning om du går ner i vikt. Vad känns bäst, springa till läkaren flera gånger i månaden och bli undersökt och tillsagd när du ska ha sex, eller kunna försöka hemma själv?
Jag har pcos och jag har gjort hela resan till IVF, hade jag haft möjlighet så hade jag försökt hemma utan tvekan! (Jag är inte överviktig men svarade tyvärr inte på pergotime och det som tillslut funkade för oss var IVF.)
Så be istället om en remiss till en dietist om du har problem med att gå ner i vikt. Börja röra på dig mer! Bra att du fått metaformin utskrivet. Det bästa för alla parter är om du går ner i vikt. Kränkt är du inte iallafall.
Folk använder det ordet så jävla lätt och förstår inte innebörden av det....