Anonym (Rek inte) skrev 2016-05-13 19:19:51 följande:
Jag avråder från att flytta till Kista. Uppväxt där ute och det har varit ett jättebra område, men det är många år sedan. Hög belastning av sk livsstilskriminella bor där och framförallt i Husby. (Kista och Husby ligger ihop). Räddningstjänst kan inte ens åka till Husby och även delar av Kista kvällstid på jobb utan förstärkning för de kastar stenar mot personal och vandaliserar bilarna. Kista är ok dagtid då det rör mig mkt företagsfolk i centrum då, men bo där igen skulle jag inte göra. Vi flyttade när vi fick barn just för att det var otänkbart med förskolorna i området. Vi hälsade på två olika och inte ens personalen kunde prata ok svenska på de förskolorna. Har absolut inget emot invandrare el barn med invandrarbakgrund på förskolan. Men personalen (majoritet) måste kunna svenska iaf. Tycker jag, men min åsikt. (Har själv en utländsk pappa). Det är synd för området är bra byggt för barn med gårdar och nästan inga bilvägar att passera när man tar sig runt. Men närheten till Rinkeby, Tensta, Rissne, Akalla drar till sig ytterligare tråkigt folk. De drar sig till centrumet som har öppet sent.
Nä, jag tror inte heller Kista är jättekul att bo i, men relativt billigt och nära tunnelbana och Centrala Stockholm. Vi har ingen bil. Vi borde kanske gå runt på olika förskolor där och se hur det ser ut och träffa lite förskolepersonal. Men vi borde kanske kolla upp andra områden i stället.