Migrationsverket vill separera min pojkvän och dotter, hjälp?!
Förra året träffade jag en man här i Sverige. Han var och hälsade på en kompis. Vi blev ihop och oplanerat blev jag gravid. Min pojkvän har uppehållstillstånd i Italien och har bott där i nästan fem år. Så fort jag blev gravid åkte han tillbaka till Italien och ansökte om uppehållstillstånd på svenska ambassaden. Då flyktingströmmen var så stor togs förtur vid graviditet bort av Migrationsverket. Min pojkvän var i Italien i sju månader utan att höra nåt och ringde jag Migrationsverket fick jag som svar att väntetiden var upp till 21 månader. Dock fick min pojkvän komma hit i tre månader och hälsa på pga Av den långa väntetiden. Tre dagar innan vår dotter föddes kom han hit och vi har det mysigt som en familj. Men tanken på att han om 1,5 månad måste åka tillbaka till Italien känns helt fel och absurd. Jag tänker på vilka men det kommer ge vår dotter. För även om hon är liten har de ju en relation. Till saken hör också att en man från samma Afrikanska land som min pojkvän ansökte från afrika och fick beslut 6 månader senare, utan att ha barn eller barn på väg. Jah önskar att det fanns ett sätt för honom att slippa åka till Italien för allas vår skull. Har någon något tips eller någon lag eller något som kan hjälpa oss?