• Anonym (L)

Dålig dejt trots det varar i 2-3 timmar ?

Om en dejt varar i 2-3 timmar då borde man väl inte tycka den man går ut med är helt fel eller hur? Behöver väl kanske inte vara att det betyder något mer men att man har trevligt. Tycker man det känns fel och tråkigt så försöker man väl avsluta så fort som möjligt ?

• Svar på tråden Dålig dejt trots det varar i 2-3 timmar ?
  • Anonym (osäker)

Svårt att säga. Ibland har jag varit på dejter med personer som jag inte alls klickat med, men att jag inte vet hur jag ska avsluta dejten på ett smidigt sätt. Det kan kännas oartigt att bara svepa vinet/kaffet och säga tack och hej, så då sitter jag där och försöker få samtalet att hacka så lite som möjligt.

• Anonym (L)
    Anonym (osäker) skrev 2016-05-14 19:01:13 följande:
    Svårt att säga. Ibland har jag varit på dejter med personer som jag inte alls klickat med, men att jag inte vet hur jag ska avsluta dejten på ett smidigt sätt. Det kan kännas oartigt att bara svepa vinet/kaffet och säga tack och hej, så då sitter jag där och försöker få samtalet att hacka så lite som möjligt.
    På de dejter jag tänker på har det funnits naturliga sätt att avsluta dejten på
  • Jw83
    Anonym (L) skrev 2016-05-14 19:20:12 följande:

På de dejter jag tänker på har det funnits naturliga sätt att avsluta dejten på

Men man kan ju tycka att en dejt är trevlig och mysig trots att man aldrig blir attraherad av personen. Då vill man ju inte lägga fler dejter på den personen men man kan ju ändå ha trevligt på den dejten man redan är på.

Alla man möter är ju inte antingen hemska och tråkiga eller partnermaterial.

En person kan ju vara rolig och trevlig trots att man tycker att personen är oattraktiv, opassande eller trots att man inte klickar. Då kan man ju ha trevligt och njuta av kvällen istället för att hetsa hem och sitta själv framför tvn.

Dessutom är 2-3 h inte speciellt lång tid.
  • Anonym (Fghjkkl)

Var på en dejt längre tid än så, dels därför att vi hade mycket att prata om o dels för jag inte hade nåt bättre för mig den dan. En som det inte blev nåt mer med (pga inget intresse från min sida).

Svar på tråden Dålig dejt trots det varar i 2-3 timmar ?