• Anonym (Vill bara lita)

Ni som blivit ljugna/svikna av er partner..

Hur har ni kommit över det, hur har ni lärt er lita igen och hur har det gått? Berätta gärna hur ni blev svikna också.

Jag drar inte hela min historia här nu för det blir väl en bok få men ni får gärna fråga om ni undrar något.

Grejen för mig är att det är precis i början efter sveket och det är så Jävla svårt att bara lita på honom igen.

Men jag gör mitt bästa för jag måste våga. Tills motsatsen är bevisat typ.

• Svar på tråden Ni som blivit ljugna/svikna av er partner..
  • Långbenopluto

För mig är ett förhållande där man blivit sviken så pass mycket att man inte kan lita på sin partner inget förhållande jag skulle stanna i.

Man gör inte varandra illa så om man älskar varandra.

Snövits skrev 2016-05-14 22:45:10 följande:

För mig är ett förhållande där man blivit sviken så pass mycket att man inte kan lita på sin partner inget förhållande jag skulle stanna i.

Man gör inte varandra illa så om man älskar varandra.

Men ibland kanske allt inte är så enkelt och perfekt att man aldrig sårar någon man älskar. Det är säkert en skälvklarhet för många men så kan det va så mycket som spelar roll också.

Jag tror på andra chanser också, skulle jag aldrig fått fler chanser i livet skulle jag aldrig va den jag är idag.

Även, jah bidrog också till att saker och ting blev som dem blev.

Lever du i ett föhållande nu? Hur ser det ut isf?

Har du varit i ett förhållande där du blivit sviken och/eller ett där du aldrig blivit det?

Om du vill svara alltså=)
  • Långbenopluto
    Anonym (Vill bara lita) skrev 2016-05-14 22:50:16 följande:
    Men ibland kanske allt inte är så enkelt och perfekt att man aldrig sårar någon man älskar. Det är säkert en skälvklarhet för många men så kan det va så mycket som spelar roll också.

Jag tror på andra chanser också, skulle jag aldrig fått fler chanser i livet skulle jag aldrig va den jag är idag.

Har du varit i ett förhållande där du blivit sviken och/eller ett där du aldrig blivit det?

Ja, jag är gift sedan 15 år och har ett superbra förhållande med respekt.

Ja, jag har haft 3 olika förhållande med mycket svek och dåliga saker..... 
  • Anonym (Lita inte på svikare)

Men ett förhållande måste inte vara enkelt eller perfekt bara för att man aldrig tappar tilliten. Det är en lång väg mellan att bara såra sin partner och att göra att ens partner inte längre litar på en.

En partner som sårat så djupt att man inte längre litar på denne har gått över en gräns. Där finns ingen väg tillbaka. Din partner har bevisat för dig att hen inte går att lita på. Hen har också bevisat att hen är förmögen att såra dig så djupt, vilket också bevisar att du inte är speciellt mycket värt i hens ögon.

Dessutom så bör du inte lita på din parner igen. Det vore mer logiskt om du litade på en total främling. Främlingen har aldrig visat sig svika dig men det har din partner gjort. Du vore helt enkelt riktigt dum om du litade på hen igen.

Du skriver att du måste våga till motsatsen bevisats.. Din partern har redan bevisat att hen inte brytt sig och inte går att lita på. Vilka fler bevis söker du?

Jag har också varit i några relationer där jag blivit ordentlig sviken. Lyckligtvis så har jag dumpat och gått vidare. Idag är jag sedan flera år gift med en man som jag kan lita fullständigt på. Han har enbart bevisat att han älskar och respekterar mig och han har aldrig gjort minsta ansats till att såra eller svika mig. Han älskar mig helt enkelt lika mycket som jag älskar honom. Har man den grundkärleken så gör man inga svekfulla handlingar mot varandra. Du talar om att du behövt andra chanser i livet. Stannar du i en relation som inte ens har tillit så nekar du dig själv nya chanser i livet. Då missar du kanske något underbart.

Hade jag förlåtit mina ex så hade så hade jag aldrig fått uppleva denna känsla. Då hade jag gått runt och varit osäker i nån dålig relation och fortfarande trott på myten " det finns inga perfekta förhållanden"
  • Anonym (Sara)

Hur har din partner svikit dig?
  • Anonym (Öhö?)

O hur kunde det bli ditt fel att han svek dig? Bara undrar.
  • Furstinna

Om någon medveten gör mig illa t.ex genom otrohet så är det bara att gå. Jag vill inte ha människor omkring mig som medvetet gör mig illa. Jag förtjäna bättre än så.

Anonym (Sara) skrev 2016-05-15 08:25:00 följande:

Hur har din partner svikit dig?

Han bytte nr med en annan tjej efter att vi blev fulla och jag slängt ut honom. Han festade hela natten och träffade henne där någonstans.

Jag ringde, honom ville ha hem honom.

Sen vände han dagen efter och började tveka på oss, kärleken var borta och han visste inte om vi skulle klara oss

Han träffade henne en gång, typ som en date dem drack en öl hon hade hållt honom om hans arm när dem hade gått.

Till mig sa han att han skulle träffa en vän.

En vecka kom och gick han som han ville, jag var ensam och fruktansvärt orolig och ledsen över allt men anade inte det med tjejen.

Trodde han behövde tid.

Så pratade vi till slut, fick honom att erkänna det med henne. Slängde ut honom men grejen blev att jag ändå trodde på oss, att vi var så mycket mer än det och att vi skulle kunna klara det.

Så jag gav honom två alternativ.. Aldrig mer träffa henne såvida hon inte var någon han Ville träffa för då var det slut, och satsa på oss. Eller gå sin egna väg och då bara ha kontakt med mig när det gäller det väsentliga som är vår vardag och det vi byggt upp.

Han valde mig.

Vi har haft det bra alltid typ men jag har alltid tvivlat på oss på ett eller annat sätt pga alla djupa skador jag har med mig från barndom. Så till slut blev han det jag lät han höra att han nog kanske ändå va varje dag. Därav min skuld i det hela, bland annat.

Så jag hade mycket själv att jobba på, att bestämma mig för honom och han för mig och börja leva för varandra på riktigt.

Jag vet att han nu är ärlig och vi pratar mycket, satsar mycket på oss, men ändå.

Jag Vet att det han gjorde gör man bara inte.

Nu ville jag ju hellre ha mer från era egna erfarenheter, för jag vet att folk bara kommer dissa hela min situation. Allt eller inget typ.

Och jag har redan testat starta en tråd några gånger där jag verkligen bett om hjälp men den kanske inte verkade trollig nog för ingen var intresserad.

Det är som det är, tar det slut så har jag ändå gjort allt Jag kunnat för att få det att funka och Det är väldigt viktigt för mig.

Sen gör han vad han vill med allt detta men jag väljer ändå att ge han chansen.

• Anonym (Undrar samma sak)

Jag undrar precis som du ts, samma sak. I mitt fall består sveket av saker som sägs men som aldrig görs. Allt från stora till små saker. Det är så frustrerande och det gör att jag inte kan lita på vad personen säger. Hen älskar mig, det vet jag.

Men tilliten finns inte. Jag har sagt att det behövs handling, men inget händer.

Svar på tråden Ni som blivit ljugna/svikna av er partner..