Anonym (Sara) skrev 2016-05-15 08:25:00 följande:
Hur har din partner svikit dig?
Han bytte nr med en annan tjej efter att vi blev fulla och jag slängt ut honom. Han festade hela natten och träffade henne där någonstans.
Jag ringde, honom ville ha hem honom.
Sen vände han dagen efter och började tveka på oss, kärleken var borta och han visste inte om vi skulle klara oss
Han träffade henne en gång, typ som en date dem drack en öl hon hade hållt honom om hans arm när dem hade gått.
Till mig sa han att han skulle träffa en vän.
En vecka kom och gick han som han ville, jag var ensam och fruktansvärt orolig och ledsen över allt men anade inte det med tjejen.
Trodde han behövde tid.
Så pratade vi till slut, fick honom att erkänna det med henne. Slängde ut honom men grejen blev att jag ändå trodde på oss, att vi var så mycket mer än det och att vi skulle kunna klara det.
Så jag gav honom två alternativ.. Aldrig mer träffa henne såvida hon inte var någon han Ville träffa för då var det slut, och satsa på oss. Eller gå sin egna väg och då bara ha kontakt med mig när det gäller det väsentliga som är vår vardag och det vi byggt upp.
Han valde mig.
Vi har haft det bra alltid typ men jag har alltid tvivlat på oss på ett eller annat sätt pga alla djupa skador jag har med mig från barndom. Så till slut blev han det jag lät han höra att han nog kanske ändå va varje dag. Därav min skuld i det hela, bland annat.
Så jag hade mycket själv att jobba på, att bestämma mig för honom och han för mig och börja leva för varandra på riktigt.
Jag vet att han nu är ärlig och vi pratar mycket, satsar mycket på oss, men ändå.
Jag Vet att det han gjorde gör man bara inte.